{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
371 visninger | Oprettet:

Henrik M
Henrik M
Tilmeldt:
31. okt 2022
Følgere: 7 Emner: 4 Svar: 7

Peugeot 206+ - Klonker og ryster højre baghjul {{forumTopicSubject}}

Hej Forum.

Min Peugeot 206 + fra 2012 har fået en underlig fejl som jeg ikke helt selv kan gennemskue hvad er.

Den er begyndt at ryste en hel del fra højre baghjul. Og det er ikke selve hjulet. Der er et eller andet omkring ophænget som gør det, men jeg kan ikke selv lige se hvad det er. Ved kørsel over 60 kmt. begynder bilen at ryste helt vildt som om hjulet er helt deform og ude af balance, og bilen går i selvsving.

Det virker ikke som om at det er affjedringen som sådan den er gal med. Når bilen belastes med vægt, så bemærker man det ikke rigtigt, men uden balast er det ikke til at holde ud. Den har muligvis også haft tendens til at lave lidt klonke-lyde i den side bagved. Hjulleje synes at være fint, og center-møtrik sidder umiddelbart fint og fast som den skal.


Hvad er vi ude i? En bøsning? En arm af en slags?
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 206+ - Klonker og ryster højre baghjul
  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 83
    #1   14. sep Det er svingarmslejet, der er færdigt, almindelig fejl.
    Det er lettest at tage bagakslen af, og du har brug for en stor hammer.


  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 7 Emner: 4 Svar: 7
    #2   14. sep Oki doki, så kan jeg allerede fornemme at det ikke er noget jeg selv bør kaste mig ud i som kantstens-gør-det-selv-mekaniker smiley :D

    Tak.


  • #3   14. sep Eller en torsionsstang der er knækket. Kan anbefale a skifte til en renoveret bagbro .

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 7 Emner: 4 Svar: 7
    #4   14. sep Ja det kan jeg da godt se. De kan fås helt ned til 1800 kr. inkl. moms. Det kan sgu nok bedre betale sig.

    Nogen der har en forklaring på, hvorfor man skulle vælge en renoveret bagbro hos billigbagbro.dk til 3000 kr. når man kan finde en hos kvalitetsbagbro.dk til 1800 kr.?


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.890
    #5   16. sep Køb du bare den til 1800, det gjorde jeg for et par år siden da jeg skiftede bagbro på den 206 jeg havde.

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 7 Emner: 4 Svar: 7
    #6   16. sep Perfekt, takker smiley

Kommentér på:
Peugeot 206+ - Klonker og ryster højre baghjul

Annonce