{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  angående motorolie
  • #1   i dag kl. 06:02 Stå der på dunken at det er godkendt til din bil/motor
    Hvis ja, så burde den kunne bruges

    En 5w30 olie er ikke ens til eks Mercedes og til BMW de kan have forskellige ting de skal opfylde til de 2 forskellige mærker

    Så være sikker på der stå den er godkendt lige præcis til dit køretøj

    Man billige mærke, brander sig med de dækker mere end de reellet gør


  • #2   i dag kl. 06:53 Plejer at se hvad KFZautoteile.de eller autodoc har af olie til en fornuftig pris. Har kørt Mannol de siste par år og det har været fint min tid kædemotor rasler mindre end min vens der har fået skiftet kæde for 1år side om det er held eller olie ved jeg ikke. Men vælg en der passer til din bil og skift min 1gang om året når du køre 10.000km det gør en forskel

  • #3   3 timer siden Personligt så bruger jeg altid tid på at finde den absolut bedste olie til den specifikke bil.
    F.eks. har jeg ofte brugt Liqui Moly.
    Plus det er ofte billigere eller samme pris som at købe noget dårligt olie i t-Hansen.


  • #4   3 timer siden jeg har kørt iQx de sidste par gange... jeg er godt tilfreds. turbodiesel.

  • #5   3 timer siden Hvis ens bil er af ældre dato, er de ikke ligeså sarte som nye biler på markedet, hold dig altid til producentens SAE og API normer samt viskositet og skifte interval.

    Mange motorer i nyere biler er presset til Max ydelse, derfor skal olien være den rigtige.

    Gå efter fyldsyntetisk olie, de er ofte i bedre kvalitet.


  • #6   3 timer siden den olie jeg skal bruge hedder SAE 5w30
    så det er udmærket olie og køre med ??


  • #7   2 timer siden Olie er noget jeg personligt ikke ville spare på!
    Jeg tvivler på at prisforskellen er særlig stor og så ofte er det heller ikke at olien skiftes. Jeg ville ikke risikere noget for at spare nogle 100kr
    Det er muligvis ligeså godt, men jeg ville ikke gøre det


  • #8   1 time siden Du kan ikke bare sige 5W/30, det fortæller kun hvad flydeevnen er ved forskellige temperaturer, du skal kende hvilken API, ACEA norm og SAPS hvis det er en diesel med DPF.
    Det står i din instruktionsbog eller slå den op på nettet eller skriv reg nummer her.


Kommentér på:
angående motorolie

Annonce