646 visninger
|
Oprettet:
"Motor sekundær drivrem" skal have "stramhedstjek, justering og udskiftning" {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har en Suzuki Baleno 2017. I servicebogen står der for "Motor sekundær drivrem" at den skal have "stramhedtjek, justering og udskiftning". Hvad er det for en rem og hvad hedder den på engelsk (så jeg kan se om der er nogen Youtube-eksempler)? I manualen er der et afsnit om "drivrem" og et billede af drivremmen men hvad er en "sekundær drivrem" så (er det måske det samme?)?
Jeg kender en som godt vil hjælpe med nogen småting til biler - er det svært at skifte denne "sekundær drivrem" selv? Jeg tror iøvrigt denne skulle være skiftet i 2023 (den er aldrig skiftet)...
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.010
maj 2022
Følgere: 11 Emner: 5 Svar: 21
Så jeg gætter på at remmen hedder en "multi V-belt" på engelsk. Jeg må se om jeg kan finde nogen Youtube-videoer... Er det svært at skifte denne "sekundær drivrem" eller V-belt selv, hvis jeg kan få lidt hjælp af en og måske få bilen på en lift?
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 111 Biler: 3 Svar: 1.028
jun 2023
Følgere: 22 Svar: 157
maj 2022
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 92
Der findes: V-rem og multi V-rem.
De er normalt rimelig lette at skifte.
De skal kunne gi' sig ca 0,5 cm når man trykker på dem, mellem to remhjul, dvs ret stramt.
maj 2022
Mht. stramheden og at kunne gi' sig ca 0,5 cm når man trykker på dem, mellem to remhjul: Jeg fandt den engelske manual og der står "The drive belts tension is adjusted automatically". Jeg er dog i tvivl om de egentligt mener at stramheden på multi V-remmen (som de kaldte sekundær drivrem) automatisk tilpasses eller om de mener en anden drivrem... hm, nå, jeg tror jeg køber den rem ihvertfald så må jeg prøve en dag og måske spørge lidt om hjælp senere.
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 92
Den automatiske strammer på multiribremmen gør det noget lettere.
maj 2022
Jeg lavet lavet et lille billede af det (vedhæftet) og jeg skal se om jeg kan finde noget mere på Youtube, men ellers syntes Youtube-videoen herover ser super-god ud... Er der nogen typiske begynder-fejl jeg skal passe på, udover at at jeg nok skal spørge en der har mere styr på det end mig selv mht stramheden? En anden mulighed er at jeg i T-hansen måske kan købe begge remme og så bagefter returnere og få pengene tilbage for den rem jeg ikke brugte medmindre jeg let kan tælle om der er 5 eller 7 efter arbejde en af dagene...
maj 2022
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 611 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.636
"Motor sekundær drivrem" skal have "stramhedstjek, justering og udskiftning"