719 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Opel ekspert søges.!! Opel ekspert søges.!!

hejsa alle sammen jeg ligger inde med en gammel corsa A fra 83 der er blevet skiftet motor i men problemet er så at når den skal køre ud ud af lige vej med en 60 til km i timen gir den sig til at "hoppe" og køre noget ujævnt, men den kan sagtens trække op på 140 km/t uden de vilde problemer men lige så snart den kører med jævn hastighed ved de ovennævnte km/t begynder den at køre ujævnt. motoren er den gamle stødstangs motor med Weber karborator... håber der måske er nogen der kan hjælpe.....

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spots 400 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.
  • Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Fix electricity issue 1.000 kr.
  • Samling og montering af garderobeskab 1.191 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel ekspert søges.!!
  • #1   20. aug 2007 Havde en kammerat der havde samme problemer. I hans tilfælde var det skidt i karburatoren, men jeg kan ikke svare dig på hvordan det løses hvis det er dét der er problemet.

• #2   20. aug 2007 den står ikke rigtig i tæning

• #3   20. aug 2007 behøves ikk at være den vilde ekspert for at svare på det.
    grunden er at din motor halter.
    fejlen ligger i at enten får den ikk benzin nok eller den ikk tænder godt nok.
    jeg er overbevist om at fejlen er den sidste så tjek godt op på dit tændings system med nogle ordentlige kabler, dæksel og tændrør så tror jeg dig pro er løst

• #4   20. aug 2007 alt er nyt i tændningen kabler, kondensatorer, platiner osv osv.....

• #5   20. aug 2007 et eller andet sted er der en brøler. grunden er at der ikk kommer power nok til at tænde ordentligt.
    muligheden er som sagt også for lidt bensin men sandsynligheden er ikk ret stor.
    men ellers prøv at få skruet den kaburator fra hinnanden og blæst den ordenligt igennem.

• #6   20. aug 2007 Hvad med tændrørene?
    Har du kontrolleret at det er de rigtige du bruger, mht. elektrodeafstand osv...?

• #7   20. aug 2007 Dennis E : nej det ved jeg faktisk ikke men det er en tidligere opel mekaniker der har lagt motoren i så det håber jeg at der er styr på. har også renset karborator. men omme bag på den lige over manifolden sidder der en studs der suger en del vakuum burde der ikke sidde en slange på den der fører et eller andet sted hen....?

• #8   20. aug 2007 Har du haft en tændingspistol på den ? lyder som om den ikke står rigtigt

• #9   20. aug 2007 Tror ikke det er tændingen der er problemet, hvis den starter fint, trækker fint i høje omdr. og når den får noget gas.

Som nævnt kan for lidt Benzin sagtens være problemet. Hvis det er tilfældet vil du få den til at gå bedre ved delgas, hvis du trækker chokeren et par cm ud, dette er selvfølgelig ikke en løsning, men det vil gi dig et fingerpeg, om det virkelig er manglende Benzin.

Jeg havde det samme problem i min blå kadett c, og der skyldtes det at den originale tombangs/hoved dysen var udskiftet med en mindre (angiveligt for at spare benzin).

Hvis du skruer dysen ud af karburatoren er der stemplet et nr i den, eks. "47,5" (som i min kadett)
    Du skal så ha fat i et data blad over din karburator for at se hvilken dyse den kører med standart. I mit tilfælde kørte kadetten originalt med en "50" dyse.

Håber det hjalp.
    Mvh. Laus

• #10   20. aug 2007 Kim P: Det er en stødstangsmotor, så "tandremmen" står sku nok helt fint( ;

• #11   20. aug 2007 Tror din dellastdyse er delvist eller helt stoppet. Få renset din karburator igennem, og få den derefter justeret ind med en 4 gas tester. Evt. sæt en ny eller anden fungerende karburator på

Kommentér på:
Opel ekspert søges.!!

Annonce