6.370 visninger
|
Oprettet:
Anti-lag system, hvordan det? {{forumTopicSubject}}
Hej, skal der bare et tændrør i manifolden og en benzin snaps. Hvad gør det ved turboen? Giver det flamer, selv om der er 400 celles kat på?
apr 2003
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 336 Svar: 1.711
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.919
AT LÆSE!
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.250
http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=259886
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 1.099
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
anti lag har sgu ikke noget at gøre med tændrør i manifolden og flammer ud af udstødningen!?!?
det er for at undgå turbotøven! men det er en hel anden sag
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.250
http://www.metacafe.com/watch/165294/audi_rs4_brutal_acceleration/
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.250
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
så er det klart du bliver forvirret! han laver pis med dig
flame kit er så du for flammer ud af røven
turbo lag for man med 1 enkelt turbo på en højtydende motor, så kan turbo'en ikke følge med og når ikke op i omdr.
der kan så fås bi turbo eller ALS anti lag til at afhjælpe dette, så enten møllen holdes kørende eller også har man 2 turboer som hjælper hinanden
men det har ikke noget at gøre med carlab's flame kit.
det har ikke noget at gøre med trykladning
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
men det er bare ikke hvad jeg forstår ved nutidens ALS på turbo motorer!
hehe skal ikke gøre mig klog på hvad man gjorde før i tiden
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
det har bare stadig ikke noget at gøre med at få lidt flammer ud af røven.
ikke hvis vi bare snakker sådan et flamer kit fra carlab
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
men det er så rigtig nok det han siger, det har bare ingen sammenhæng med at flammer ud af udstødningen på en alm bil.
jeg forstår det sådan at manden gerne vil have sådan en flamer kit på øsen?
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
jer og jeres rally! hehe...
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.250
Tyder på at man stadigvæk gør sådan...
http://paultan.org/archives/2006/06/28/what-is-an-anti-lag-or-misfiring-system/
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 61 Biler: 8 Emner: 129 Svar: 2.587
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
jeg mener bare at bi turbo er en bedre løsning.
apr 2006
Følger: 31 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 131 Svar: 1.914
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
jeg kunne jo godt se han var forvirret når han spørger om flamer kit og folk så begynder at snakek turbotøven og hvordan man afhjælper dette i rally?!
hehe...
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 61 Biler: 8 Emner: 129 Svar: 2.587
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.250
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 61 Biler: 8 Emner: 129 Svar: 2.587
Nu vi er ved snakken om kompressor og turbo, kan man få det til at arbejde sammen på en motor magen til min???
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
vw har jo lige lanceret deres nye modeller med den type motorer! 1,4 med kompressor og turbo, mener de har 140hk og touran har vist 170hk
det er sgu meget pænt
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 61 Biler: 8 Emner: 129 Svar: 2.587
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
der tager den ene også de små omdr. og den større tager over ved højere omdr.
men jeg læste nemlig lige i kørgodt eller bilmagasinet eller sådan noget at vw nu kom med deres nye motorer som var meget små! kun 1400ccm men med kompr. og trykladning så de ydede et sted imellem 140-170hk std. fra fabrikken af. det er faktisk ret pænt efter min mening
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
hehe... ja ja jeg giver mig!
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
hehe toyota styrer! lær det dog...
toyota kan fandme lave motorer...
2JZGTE FOR EVER!!!!
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.250
http://www.eatmyflames.com/
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
hehe tror nok man kan klemme flere hk ud af Supra'en end med hvilken som helst lancia!?
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.250
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
inden der bliver krig om hvem der bygger de bedste biler...
jeg holder nu stadig på toyota
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.250
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.250
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.250
feb 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Emner: 20 Svar: 251
* A quick rise of the turbocharger's temperature (which jumps from ~800°C to the 1100°C+ region) whenever the system is activated
* A huge stress on the exhaust manifold and pipes (mounted on a street car a bang-bang system would destroy the exhaust system within 50-100 km)
* The turbo produces significant boost even at engine idle speeds
* The explosions which occur in the exhaust tubes generate important flames which can, sometimes, be seen at the end of the exhaust tube
* Reduced engine brake
feb 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Emner: 20 Svar: 251
og peder der kom jo flamer ud af udstødningen har du aldrig set rally.
det bliver bestemt efter hvor meget benzin det er indstillet til at smide ud i udstødningen. man kan ligsom variabel lade tryk også indstille anti lag fra kabienen hvis motorstyreingen understøtter det..
Anti-lag system, hvordan det?