min rover min rover
jeg har en rover 820si 1996 kørt 190000km men har aldrig gået særligt godt når den er kold vil den ger ne gå istå hopper og vil dårligt starte igen rover har skiftet tændrør og kabler samt den eletroniske strømfordeler uden det virker uden få dage jeg har selv skiftet battriet og så siden har cruscontrolden ikke virket kan det have noget med hinande at gøre eller skal den kodes igen rover i odense ved ikke noget om den da de siger at den er eftermonteret det er type scs frigatte sn741614
jeg håber at i vil hjælpe mig i min nød venlig hilsen torben s. kuwalairat
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.901
Prøv lige at kontrollere temperaturføleren til indsprøjtningssystemet! Forbindelser, stelforbindelse og fugt.
Den virker således:
Følerens indgreb er at forsyne dyserne med mere benzin når motoren er kold. Den ændrer sin modstand eftersom temperaturen i motoren stiger og regulerer derved benzintilførselen!
Hvis denne er kortsluttet eller bare ikke fungerer, vil styringen hele tiden tro at motoren er varm. Ved helt kold start giver den altså det samme som ved varm motor! Den virker faktisk nøjagtigt som et chokersystem på en gammel karburatormodel.
Dette er bare et forslag til fejlen og det kan jo være andre ting, men prøv at få dette chekket
Venlig hilsen Lasse
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.901
sep 2016
Følger: 1 Svar: 1
min rover