{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

generator eller batteri {{forumTopicSubject}}

ja så fandt jeg mig en vinterbimse...så lige da jeg drejede ned af vejen hvor jeg bor begyndte den og gå på 5 cylindre og lyset forsvandt næsten i instrument brættet...så blændende jeg ned og bilen kørte på 6 cylindre igen...men kun i et par sek så kørte den kun på 5 cylindre igen og lyset var helt væk på bilen...jeg nåede så min indkørsel og bilen gik i stå og der er ikk noget strøm på nu Ladelampen har ikke lyst men det gør den heller ikke når man sætter tænding på bilen...hvordan finder jeg ud af hvad det er ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  generator eller batteri
  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #1   29. nov 2007 jeg har lige haft samme problem

2 løse vacuum slanger, nye kul i generator og så kørte jeg igen

smed dog også nyt batt og får nye bosch 4 tændrør imorgen smiley

• Snoopy
    VIP

#2   29. nov 2007 den gjorde nøjagtig som du skriver med din, bortset fra min kørte på 3 cyller smiley

• Snoopy
    VIP

#3   29. nov 2007 kostede mig forresten 100kr inkl ny kilerem da den var slidt

så det er ik så dyrt hvis du har samme fejl smiley

• Snoopy
    VIP

#4   29. nov 2007 det er en sygdom der er i omløb for tiden

min brors volvo og hans kammi's bil skete det samme for igår hehe

• #5   29. nov 2007 Kontroller om den lader.
    Gør den det, er det med stor sansynlighed batteriet eller en fårlig forbindelse.
    Lader den ikke, så se om lampen begynder at lyse inde i bilen når du kortslutter den lille ledning på generatoren til stel.
    Gør den ikke det, så er pæren sikkert sprunget. Det kan være grunden til den ikk lader.
    Lyser lampen, er generatoren med stor sansynlighed defekt.

• #6   29. nov 2007 måål evt hvor meget den lader ved og lade batteriet op også mål med en amp klemme så kan du se om den lader.... men det kan godt være det er dit batteri der er faldet sammen men så burde den ikke gå ud fordi generatoren skal kunne lade nok ti og holde bilen igang.... det lyder lidt som en generator men tjek evt kullene eller skift den med en ombytter men tjek lige om den lader før du skifter den du kan evt få din mekanikker til og kontrolere hvor meget den lader inden og koster ikke meget tager ca 15 min.

• #7   29. nov 2007 Denko!:

Ja det kan man i meget lille omfang uden forbrugere tændt.... Generatoren skal mærkeligt nok bruge strøm for kunne lade, men der skal hele tiden være en aftager.

Det kan enten være ganske alm. løse batteri-polsko eller et smeltet batteri

• #8   29. nov 2007 snoopy
    har også lige skiftet min generator..

måtte dog slippe 5000.- plus at jeg selv måtte skifte den... smiley

• #9   29. nov 2007 Denko

pas på med at sige til folk at de kan pille batteriet af mens bilen kører...

det kan forudsage store skader, da spændingen ikke bliver stabiliseret, og dermed kan man risikere spændinger på flere hundrede volt, og dette kan ødelægge meget.. smiley

• #10   29. nov 2007 få målt din generator, både med volt og ampere, og derefter dit batteri med en belaster.. så har du svaret under to et halvt minut..

• Snoopy
    VIP

#11   29. nov 2007 Blank

blir du glad når jeg fortæller dig 80% af de kasserede generatore på vræksteder kan laves ved at skifte kul til 75kr ?

min mors fyr har tilfældigvis lavet den slags i over 20år så jeg var fri for at købe en ny, den var ellers meldt død smiley

• #12   29. nov 2007 fik jeg atvide efter at jeg havde skiftet den,
    men kendte jo ikke lige nogen der kunne skifte kul for mig, eller dioderne...

det var forresten en ombytter jeg fik til de penge..! :|

Kommentér på:
generator eller batteri

Annonce