{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

min motor yder ikke hvad den skal {{forumTopicSubject}}

renault 5 gt turbo. har lige lavet en måling fra 1-100 det var skidt ca 14sec... det var ved 0.45 bar. syntes også at den satte lidt ud ved 5500 omdregninger. de kan ikke vær mangel på benzin da tændrørne er lidt sodet og ikke brændt rene den har ikke tændings banken hvad kan det være?. tror i at de sidste 0.2 bar og justering af ventiler kan give de sidste (opgivet acc.8- 8.5 sec.) fra 0-100?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min motor yder ikke hvad den skal
  • #1   29. dec 2007 Så er det for fed blanding - som bekræftes af dine sorte tændrør.
    Hvis dit ladetryk er lavere end std, er det helt sikkert grunden, for der er ikke nok luft til at den har den korrekte blanding.

    Dog skal du ikke regne med en 0-100 tid til måling af effekt, for det kan man meget sjældent gøre 100% optimalt selv når der skal skiftes gear og alle de andre ting som skal foregå...


  • #2   29. dec 2007 Prøv evt. at skifte eller gøre tændrørene rene hvis de er sodet til...

  • #3   29. dec 2007 Start med at finde ud af om der er en utæthed i tryksystemet et sted. Det kunne det jo tyde på når den ikke lader det den skal.

  • #4   29. dec 2007 har lige købt bilen og den er ikke utæt på tryk siden. den er skruget helt ned i tryk fordi den har lige fået nye leger i bunden (hovede leger). og de lige skal køres til ..

  • #5   30. dec 2007 Hoved og plejllejer skal ikke køres til, de skulle gerne ligge i oliefilm og ikke på noget tidspunkt have nogen kontakt med krumtappen. Hvis dine lejer kan røre krumtappen, så betyder det at du ikke har noget olietryk, og så dør din motor på stedet.
    Hvis du har fået dine cylindere boret, så skal de nye stempelringe køres til i de ny borede cylindere, de kører metal mod metal, så det er vigtigt. Men ikke lejerne, dem kan du smide op på 10000rpm som det passer dig, bare resten kan følge med :o)


  • #6   30. dec 2007 Men hæv ladetrykket til det den skal køre med originalt, der er ingen grund til at køre med lavt ladetryk, for at skåne motoren, for der sker intet ved det. Og det er ikke sikkert at din motorstyring ved hvad der lige sker når du ikke har det tryk du skal have ved bestemte omdrejninger, og så får du for meget benzin, og det er ikke særligt smart heller.

Kommentér på:
min motor yder ikke hvad den skal

Annonce