3.058 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Lorte Audi Lorte Audi

Hej BG

Hentede en Audi 80 i går, som jeg skrev lidt om i går.
På vej hjem var der ingen varme i kabinen, og temperaturmåleren var næsten helt i bund. Fik af vide at det var termostaten.
Her til morgne købte jeg så en ny termostat, men da jeg skildte bilen ad, så jeg at der ingen termostat var i forvejen... mærkeligt tænker jeg, men smider den nye i... 3-2-1 bilen bliver ALT for varm, og nu kan jeg ikke køre i den smiley
Tror jeg er blevet snydt i den grad!

Slå lyden til
00:00
/
00:10
LIVE

NOW PLAYING

NY SUZUKI EVITARA - SÅDAN KØRER DEN!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lorte Audi
  • #1   12. feb 2008 Det kan ikke tænkes at du har monteret den nye termostat forkert?

• #2   12. feb 2008 Tror jeg også...

Men det kan sagtens være køleren som er stoppet...

• #3   12. feb 2008 Man kan ikke sætte termostaten forkert, ellers passer det ikke sammen...

Tror også det er køleren der er stoppet... (Jeg har ikke luftet system ud efter jeg har monteret den, kommer jeg lige i tanke om)

Der var heller intet luftfilter i bilen :S

• #4   12. feb 2008 Hvis den på måleren bliver for varm uden at du samtidig har varme i bilen, så er det meget sandsynligt fordi at den skal luftes ud.

• #5   12. feb 2008 Man skal ikke købe sådan noget som termostat hos Thansen.. Det er noget skod de har..

• #6   12. feb 2008 Vandpumpen ser helt ny ud...

Ja det er en Thansen termostat smiley Eneste jeg kunne skaffe her til morges...

• #7   12. feb 2008 Jeg tror at du skal lufte dit kølersystem ud.

• #8   12. feb 2008 Du skal evt fylde mere kølervæske på i forbindelse med udluftningen.

• #9   12. feb 2008 Ok, ved ikke hvordan man lufter sådan et system ud, så jeg må vente til at min far kommer hjem... Han burde kunne hjælpe med det.

• #10   12. feb 2008 jeg ville ha luftet ud i mit køler system hos nissan, og de sagde at det gør man ved at køre bilen varm uden køler dæksel..

men andre der ved om det er rigtig??

• #11   12. feb 2008 Du skal lufte dit køler system ud, det er lidt bøvlet på sådan en 80, eller kan være det.
    Der 2 slange ved topedopladen der går ind i dit varmeapp. på den ene sidder der en fingerskrue i plast.
    Den skal du åbne, bilen køre og være driftvarm.
    Husk at efterfylde som der kommer luft ud, så kommer der varme inde i bilen, du skal lukke den så snart der ser ud til at komme ud konstant.

• #12   12. feb 2008 Ohh og forresten, som >>Stoneface< < siger, er også rigtigt, men lad vær med at pille dit dælsek af expansionsbeholderen, for det kan være svært at få alt luften ud af sådan en audi, lader du vær med det, vil der være tryk på systemet når du åbner for den lille fingerskrue, den skal ik pilles helt af, men pas på ikke brænde snitterne smiley

• #13   12. feb 2008 lyder mere som en smadret toppakning deffor den ganme termostar ikke var der så bliver motoren íkke så hurtig varm

• #14   12. feb 2008 kørte rundt i 2 timer i går uden den blev varm.
    Der er ingen olie i kølervæsken, og heller ikke oliespild.

• #15   12. feb 2008 en termostat kan jo have forskellige åbningsgrader..

varmelegemet kan jo evt. være stoppet..

Bliver kølerslangerne varme på begge sider af køleren??

Hvis motoren ikke bliver varm ifølge måleren er stikket enten faldet af ELLER også virker din vandpumpe korrekt..

Tænk på en gammel Ford, der er det oftest varmelegemet, altså den lille dims inde i kabinen hvor vandet løber igennem, som der er stoppet..

Din termostat skal jo nok fungere..

• #16   12. feb 2008 Når du skriver "Bliver Varm", er det så bilen eller varmen i kabinen.

Du får ingen varme i kabinen med mindre du lufter ud, om så du kørte til italien smiley
    Den gamle termostat dur nok ik, derfor har bilen cirkulert alt vandet hele tiden, den har stået åben konstant, derfor tager den længer tid om at blive varm.
    Tror ik det er en toppakning, precis samme problem da jeg havede med min da jeg skiftede varme app. + termostat.

• #17   12. feb 2008 Øverste slange bliver varm, nederste kold.

• #18   12. feb 2008 Prøv lige udlufte den, termostaten sidder jo dernede, hvis luft lommerne ikke kan komme ud, sidder de bare og gør intet smiley
    Men kunne evt være din vandpumpe, men jeg vil nu stadig lige udlufte den.
    Hvis jeg husker korrect kan du se, efter udluftning, om den øverste slange i din expansionsbeholder, om der står en stråle ud med vand, dette tyder på vandpumpen burde være iorden.

• #19   12. feb 2008 bliver dine køler slanger Hårde som sten = overtryk i kølersystem evt. def. toppakning.

kan meget nemt være luft i systemet, de kan være rigtig trælse at få luftet ud, der er en udluftnings skrue, på den slange der render fra varme app. og ud til motor lige på knækket. (hvis den er org)

du kan også have vent den forkert, men er ret sikker på du bare skal have den udluftet...

• #20   12. feb 2008 ellers kan det også være din vandpumpe der ikke virker 100% , hvis den er ved at være irret i - skovl hjulet...

• #21   12. feb 2008 Hjulet er helt nyt at se på, jeg kan umiddelbart ikke se nogen udluftningsskrue...

• #22   12. feb 2008 Det er heller ik en "skrue" men en fingerskrue i plast :), ikke en man skal bruge værktøj til, hvis ikke ud har den vil jeg skyde på du skal have købt en orginal slange, den var på min 80'er og det var en B4, ved ik hvad din er.

• #23   12. feb 2008 Ellers tak for hjælpen alle sammen, kørte tilbage og afleverede bilen til sælger (privat køb, så fik ikke alle mine penge retur)

Efter jeg gik den lidt nærmere igennem, så jeg kølervæske komme ud fra blokken :S Så den motor var færdig!

Kommentér på:
Lorte Audi

Annonce