Startspærre / El problem {{forumTopicSubject}}
Jeg ejer en Mitsubishi EVO IV RS fra 1997.
Da jeg købte den skulle den have eftermonteret en 3pkts startspærre.
Ham jeg købte den af og ham der monterede den er selv samme person nemlig værkfører for Mitsubishi Køge, så derfor mener jeg ikke det er ringe arbejde der kan være skyld i problemet. Han meldte dog til mig i løbet af arbejdsprocessen at han havde problemer med at få startspærren til at virke, men at det lykkedes.
Problemet: Mit problem starter ved at jeg køber en ny radio til bilen, som ikke er fancy eller noget som helst. Ganske almindelig standard CD/Mp3 radio som skal bruge nye stik.
Jeg går en morgen ud til bilen og som altid trykker jeg på min aktiveringsknap til startspærren i mit nøglebundt, men bilen blinker ikke. Jeg åbner døren og ser at bilen er helt "død". Der er ingen elektricitet. Radioen kan ikke tænes og der er ingen lygter eller haveriblink, som sagt totalt død.
Der går så ca. 3min så "vågner" bilen igen og min startspærre lyser rødt, så er der igen el på bilen.
Jeg trykker så for at slå startspærren fra som man skal, men denne her gang får startspærren et flip og begynder at blinke ca. 3-5 gange i sekundet. Det bvliver den ved med mindre jeg åbner døren eller tænderlygterne, så stopper den med at blinke og er bare helt død, men slår jeg lygterne fra igen eller lukker døren, så går den igang med at blinke vildt igen.
Det sklal siges at hvis jeg tænder lygterne under det her er der ingen lys i.
Jeg gør nemlig normalt det at jeg tænder lygterne og venter ca. 3-5min så er anfaldet ovre og startspærren "rebooter" næsten. Man kan hører sådan et "klik" ude i relæet eller ihvertfald ude i motorrummet i modsatte side af hvor rettet sidder.
Efter det kan jeg trykke 2 gange på min startspærre knap og bilen er klar til at starte. Imens har den slettet mine kanaler i radioen og mere eller mindre resettet den.
Idag kom jeg dog første gang ud for at alt min el og motoren gik ud imens jeg kørte. heldigvis var jeg ved at standse i et kryds uden medkørende, så fik kastet den ind til siden med vold og magt og uden bremseforstærkere og servo.
Jeg kom bare kørende med og pludselig går alt ud, jeg kunne ikke starte bilen igen overhovedet, den var helt død og stille. Jeg stiller den så ind til siden og efter den har stået i ca. 5-10min "vågner" den op igen og der er endnu engang EL på bilen, men startspærren havde sagt nogle underlige kliklyde forinden.
Det var mit lange lorte problem, er der nogen som har den fjerneste ide om hvad der er galt?
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 2.107
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 337
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 337
Startspærre / El problem