1.637 visninger
|
Oprettet:
ujævn {{forumTopicSubject}}
Hvorfor går min bil så ujævnt i tomgang når den er varm. når den står mellem 1500-2000 omdr. er der ikke noget, men når den når under 1500 går den amok. den kan ligge og svinge mellen 500 - 1400 omdr. jeg har lige skiftes fordeller, roter, tændkabler, tændrør. men det har heller ikke hjulpet. Er der nogen der kender til problemet, inden jeg går ud og invistere et eftersyn. Det skal jo lige siges at det er en MazdMazda 626 gd 2,0 12v fra 88. Håber at få et svar?
feb 2003
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 4 Emner: 35 Svar: 498
mar 2003
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
Har selv haft en 626 GD 1990, og den havde det med bare at gå istå, sådan lige pludseligt. De sagde på mazda, at det var meget normalt at den blev slidt op efter 150.000km og opefter.
Jeg ved desværre ikke om man kan få ignitoren uorginal, for 1200kr for 5 gram "lille dims" er jo dyrt.
mar 2003
Følger: 140 Følgere: 136 Biler: 7 Emner: 39 Svar: 203
mar 2003
Følger: 1 Svar: 8
Jeg vil foreslå dig at du først prøver at rense dit brændstofsystem - dette gøres bedst med Liqui-moly's BENZIN-SYSTEM-RENS, det er et rensemiddel som tilsættes direkte i tanken.
Jeg kan selvfølgelig ikke garantere dig at det afhjælper dit problem - det kan jo også være et mekanisk - men det ville da være et forsøg værd.
Klik ind på www.liqui-moly.dk og læs mere om produktet, du finder det under additiver - værksted-proline
Ring eller send en mail, så skal vi prøve at hjælpe dig
mar 2003
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 4
mar 2003
Følger: 140 Følgere: 136 Biler: 7 Emner: 39 Svar: 203
ja jeg har set alle mine vacuumslanger efter, skiftet mine tændrør, tændkabler, fordellerdeksel, rotor, luftfilter, benzinfilter.
det næste jeg slulle i gang med var at rense min karburator.
men jeg vil lige se efter den pakning.
hvis den er defekt er det så en man selv kan lave/skære en ny af eller skal jeg ud og skaffe en original.
ujævn