{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
25.360 visninger | Oprettet:

diesel-motor - nye dysser??? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Er der nogen der kan forklare mig dødelige egern hvilke symptomer en dieselmotor med slidte eller defekte dysser har? min runder snart de 300.000 med de oprindelige dysser... så jeg ved ikke om det er på tide at skifte dem eller?

Hvad sker der, når dysserne bliver slidte?

Det storbarmede egern takker alle gode svar :o))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  diesel-motor - nye dysser???
  • #1   17. jul 2008 Hej Egern smiley

    Bivirkningerne er dårlig koldstart, brændstofforbrug, dryppende dyser, uren motorgang (knaldende motorgang)


  • #2   17. jul 2008 Den begynder at ryge / forurene mere da den så ikke forbrænding diesel ordenligt og kan medføre hul i stempel hvis dyssen ikke forstøver som den skal

  • #3   17. jul 2008 hmmm.. lyder da som noget jeg bør få skiftet... er det så let som det ser ud til? ud med de gamle og på med de nye? eller er der mere i det end som så?

  • #4   17. jul 2008 Mange gange er det dysse enderne du udskifter..

    Også skal du have balanceret de nye ender for at de sprøjter / forstøver korrekt med det rette tryk


  • #5   17. jul 2008 ahaaa... det lyder som noget jeg hellere må lade en fagmand om, hehe

  • #6   17. jul 2008 Jeg fik en kanon motorgang da vi fik mine byttet og balanceret...

    Min makker har alt udstyr til at gøre det hvis det var noget


  • #7   17. jul 2008 qualli - tak for budet.. men.. tror sq ikke det kan svare sig at køre fra Vestjylland til Vestsjælland :o((

    Men - er det en rep en hver landsby-mekaniker kan lave, eller skal den til diesel-elektro eller VW? Vil så nødigt sende den til en klamhugger der ikke ved hvad han har mellem hænderne :o((

    fordømt - hvorfor er der også så langt til Sjælland :o((


  • #8   17. jul 2008 Jeg tror ikke enhver landsby mekaniker har dysse prøve dimsen og skiverne til at justere dem med

    Diesel elektro burde have udstyret og diagrammet over dieseltryk osv

    De kunne sendes med posten hvis det endelig var, men det kræver naturligtvis at bilen skal stå stille nogle dage.



  • #9   17. jul 2008 .. og er det en dyr rep? små ting kan jo sagtens koste mange knapper :o((

  • #10   17. jul 2008 ahaaaaa.. så når de er balancerede, så er det bare at skrue dem på igen, eller?

    Det er jo min første dieselbil, så du må undskylde hvis jeg spørger lidt dumt, hehe.. det var sq meeeeeget lettere på den gamle passat med alm. tændrør, hihi


  • #11   17. jul 2008 Jeg købte dysse enderne for 100 kr pr stk og skiverne gav jeg en femmer stykket for.

    Det tager ca 1 time at rense og balancere dem.

    Hvis alt går som det bør så er det en 600 - 700 kr for at få dem justeret
    inkl dysse enderne og skiver


  • #12   17. jul 2008 Ja du løsner selvfølgelig alle dysse rørene og slanger også er det bare at skrue dysserne ud med en lang top.

    Så vil jeg anbefale at skifte diesel slangerne og den lille blændprop der sidder på den sidste dysse ....

    Det kan du få fra VW til ca 60 kr for det hele


  • #13   17. jul 2008 ahhh - det var sq ikke så galt endda... er lige kommet mig over mit sidste værkstedsbesøg.... klamhuggeren der havde passaten før mig havde selv været i gang..

    Dieselpumpebeslaget var flækket hvorfor vides ikke.. derudover var alle pånær en af de bolte der holder den på blokken knækket inde i motoren.. arhg, hvad betyder det.. man svejser den da bare på blokken.. det holder da top dollar... NOT... har lige fået aut. VW værksted til at ordne det.. de var de eneste der turde røre ved det... Gammelt pumpebeslag skåret af... motorblokken planslebet bag pumpen... bolte boret ud og nye huller fræset... på med nyt pumpebeslag.. derudover fik jeg ny tandrem og gløderør, når nu de havde pumpen afmonteret... at betale 7500 kr for 10 timers arbejde inkl. materialer... pumpebeslaget var heldigvis brugt fra en hugger.. et nyt koster sq 2800 EX MOMS hos VW... men.. det er jo også noget der ALDRIG går til, hehe...

    hader klamhuggere med adgang til svejseanlæg, hehe


  • #14   17. jul 2008 Egernet:

    Du har så evigt ret *lol*


  • #15   17. jul 2008 hehe -men.. det værste jeg har set indtil videre er en astra med migatronic-spær, hihihihihihihihihihi

  • #16   17. jul 2008 Du kan også købe et sæt ombytter dysser lige til at skrue i , jeg gav 1400+m til min gamle pick up og lige som dig BARE for at være sikker!!! Men for mig var det spild af penge for kunne ikke høre eller mærkenogen foreskel , den var "bare" skruet for meget i pumpen så den røg lidt meget.

  • #18   18. jul 2008 Jeg har skildt 2 turbodiesel motorer ad for nyligt, og de havde begge aflejringer på toppen af stemplet som kan være pga dårlig spray fra dyserne.

    Jeg chekkede sprayet på alle dyserne og 2 af dem sprayede sådan i klatter og åbnede ved for lidt tryk.

    Så vidt jeg husker skal de spraye mellem 155 og 165, og de dårlige dysser sprayede allerede ved ca 130.

    Din diesel økonomi vil også blive bedre da den brænder korrekt.

    Så helt uvæsentlig er reperationen ikke.


  • #19   18. jul 2008 hmmm... så er det sq bare med at få det gjort ASAP.. men.. de der aflejringer på stemplet.. er der en måde hvorpå det kan fjernes uden at tage toppen af? jeg mener.. et additiv til olie eller diesel?

  • #20   18. jul 2008 Nogen siger at den slags hjælper, men jeg vil ikke anbefale det..

    Jeg prøvede swedol på en gammel polo 1,3 benzin, den gik meget godt et halvt års tid hvorefter den smed toppakningen.

    Folk tænker aldrig over det, men den rigtige diesel tilførsel er mindst lige så vigtig som olie og vand på den gamle TDèr.

    Hvis man får de ting rigtige så kører den næsten for evigt.

    Min nyrenoverede TDèr har gået 894 km på en tank ved blandet kørsel.


  • #21   18. jul 2008 Hvor er det rart at lære en masse fra en der virkelig ved noget om det... Min gamle passat 1,6 RF benziner var sq langt lettere at holde 100% optimeret, hehe... jeg HADER bare når jeg ikke ved om tingene er i orden... Det første jeg gjorde da jeg fik den nye passat, var at adskilde kabinen ad 100% bare for at få den gjort ren, hehe..

    Men.. da det er min første diesel-wagon må jeg hellere spørge - er der mere jeg skal være opmærksom på for at få en 100% optimal motor...

    Flg. er enten renoveret eller udskiftet:

    * Dieselpumpe renoveret hos diesel-elektro
    * Turbo udskiftet med nyrenoveret
    * Alle vaccumslanger udskiftet
    * Alle gummi-diesel-slanger udskiftet
    * Nyt dieselfilter for hver 25.000 km
    * Nyt luftfilter hver 3. md.
    * Ny olie og filter for hver 10.000 km.
    * Køler og kølerslanger efterset og vurderet 100% OK hos VW
    * Sporet og friske styrekugler

    Er der mere jeg burde give en omgang? nu her i næste måned får den som sagt nye dysser, nye bremser (caliber rep sæt inkl), og nye dæk.

    Ja.. jeg ved godt der nok er dem der vil sige jeg ikke er klog at gøre SÅ meget ved en gammel passat, men... jeg skal sq være ordentligt kørende uanset årgang.. bilen skal sq yde sit bedste.. Er man god ved sin motor er den god ved dig.. det er mit motto :o))


  • #22   18. jul 2008 Den TD motors største problem er topstykket, det vil revne mellem ventilerne.

    For at forhindre det har jeg sat en el vandrecirkulerings pumpe på fra en Transporter, så den bliver ved med at cirkulere vandet efter bilen er stoppet.

    Det køler motoren ned ligeså stille ved hjælp af vandet, så den ikke får den bratte temperatur svingning.

    Jeg vil også anbefale en intercooler da den også har en del betydning for din motortemp



  • #23   18. jul 2008 ahaaaaaaa... det var da et rigtig godt fif... den cirkulationspumpe er den lige så nem at sætte på som det ser ud til.. på slangen og på med noget strøm?

Kommentér på:
diesel-motor - nye dysser???

Annonce