25.360 visninger
|
Oprettet:
diesel-motor - nye dysser??? {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Er der nogen der kan forklare mig dødelige egern hvilke symptomer en dieselmotor med slidte eller defekte dysser har? min runder snart de 300.000 med de oprindelige dysser... så jeg ved ikke om det er på tide at skifte dem eller?
Hvad sker der, når dysserne bliver slidte?
Det storbarmede egern takker alle gode svar :o))
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.902
Bivirkningerne er dårlig koldstart, brændstofforbrug, dryppende dyser, uren motorgang (knaldende motorgang)
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 8 Emner: 122 Svar: 2.206
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 76 Svar: 724
Også skal du have balanceret de nye ender for at de sprøjter / forstøver korrekt med det rette tryk
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 76 Svar: 724
Min makker har alt udstyr til at gøre det hvis det var noget
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
Men - er det en rep en hver landsby-mekaniker kan lave, eller skal den til diesel-elektro eller VW? Vil så nødigt sende den til en klamhugger der ikke ved hvad han har mellem hænderne :o((
fordømt - hvorfor er der også så langt til Sjælland :o((
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 76 Svar: 724
Diesel elektro burde have udstyret og diagrammet over dieseltryk osv
De kunne sendes med posten hvis det endelig var, men det kræver naturligtvis at bilen skal stå stille nogle dage.
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
Det er jo min første dieselbil, så du må undskylde hvis jeg spørger lidt dumt, hehe.. det var sq meeeeeget lettere på den gamle passat med alm. tændrør, hihi
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 76 Svar: 724
Det tager ca 1 time at rense og balancere dem.
Hvis alt går som det bør så er det en 600 - 700 kr for at få dem justeret
inkl dysse enderne og skiver
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 76 Svar: 724
Så vil jeg anbefale at skifte diesel slangerne og den lille blændprop der sidder på den sidste dysse ....
Det kan du få fra VW til ca 60 kr for det hele
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
Dieselpumpebeslaget var flækket hvorfor vides ikke.. derudover var alle pånær en af de bolte der holder den på blokken knækket inde i motoren.. arhg, hvad betyder det.. man svejser den da bare på blokken.. det holder da top dollar... NOT... har lige fået aut. VW værksted til at ordne det.. de var de eneste der turde røre ved det... Gammelt pumpebeslag skåret af... motorblokken planslebet bag pumpen... bolte boret ud og nye huller fræset... på med nyt pumpebeslag.. derudover fik jeg ny tandrem og gløderør, når nu de havde pumpen afmonteret... at betale 7500 kr for 10 timers arbejde inkl. materialer... pumpebeslaget var heldigvis brugt fra en hugger.. et nyt koster sq 2800 EX MOMS hos VW... men.. det er jo også noget der ALDRIG går til, hehe...
hader klamhuggere med adgang til svejseanlæg, hehe
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.902
Du har så evigt ret *lol*
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 8 Emner: 122 Svar: 2.206
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 8 Emner: 122 Svar: 2.206
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 76 Svar: 724
Jeg chekkede sprayet på alle dyserne og 2 af dem sprayede sådan i klatter og åbnede ved for lidt tryk.
Så vidt jeg husker skal de spraye mellem 155 og 165, og de dårlige dysser sprayede allerede ved ca 130.
Din diesel økonomi vil også blive bedre da den brænder korrekt.
Så helt uvæsentlig er reperationen ikke.
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 76 Svar: 724
Jeg prøvede swedol på en gammel polo 1,3 benzin, den gik meget godt et halvt års tid hvorefter den smed toppakningen.
Folk tænker aldrig over det, men den rigtige diesel tilførsel er mindst lige så vigtig som olie og vand på den gamle TDèr.
Hvis man får de ting rigtige så kører den næsten for evigt.
Min nyrenoverede TDèr har gået 894 km på en tank ved blandet kørsel.
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
Men.. da det er min første diesel-wagon må jeg hellere spørge - er der mere jeg skal være opmærksom på for at få en 100% optimal motor...
Flg. er enten renoveret eller udskiftet:
* Dieselpumpe renoveret hos diesel-elektro
* Turbo udskiftet med nyrenoveret
* Alle vaccumslanger udskiftet
* Alle gummi-diesel-slanger udskiftet
* Nyt dieselfilter for hver 25.000 km
* Nyt luftfilter hver 3. md.
* Ny olie og filter for hver 10.000 km.
* Køler og kølerslanger efterset og vurderet 100% OK hos VW
* Sporet og friske styrekugler
Er der mere jeg burde give en omgang? nu her i næste måned får den som sagt nye dysser, nye bremser (caliber rep sæt inkl), og nye dæk.
Ja.. jeg ved godt der nok er dem der vil sige jeg ikke er klog at gøre SÅ meget ved en gammel passat, men... jeg skal sq være ordentligt kørende uanset årgang.. bilen skal sq yde sit bedste.. Er man god ved sin motor er den god ved dig.. det er mit motto :o))
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 76 Svar: 724
For at forhindre det har jeg sat en el vandrecirkulerings pumpe på fra en Transporter, så den bliver ved med at cirkulere vandet efter bilen er stoppet.
Det køler motoren ned ligeså stille ved hjælp af vandet, så den ikke får den bratte temperatur svingning.
Jeg vil også anbefale en intercooler da den også har en del betydning for din motortemp
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
diesel-motor - nye dysser???