{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

Jan
Jan
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 36 Svar: 122

ang. diesel forbrug sportvan 2,0 d4-d {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har lige købt en T. Sportsvan 2,0 d.4d 116 hk/250 Nm. Jeg er lidt forbavset over økonomien. I weekenden var jeg på en 400 km tur, det meste på motor vej og med pæn kørsel 120-130 km.t Jeg præsterede at få den op på 12,7 kml. Ellers igger den fra 10,8-11,8 km.l ved blandet kørsel. Er det ikke lige i underkanten?
Motoren har kørt 125 t.km og lige bestået røggastest ved syn. Så den burde være rimelig sund, har tænkt på om en omgang bell add vil ku hjælpe???
Når motorene er kold er der en svag hylelyd fra turboen - den forsvinder efter ca. 10 min. er det noget der ved om det er normalt?
På forhånd tak for hjælp

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang. diesel forbrug sportvan 2,0 d4-d
  • #1   6. okt 2008 Den står helt standard og har aldrig værel pillet ved i pumpen eller chiptunet...

• #2   6. okt 2008 Hej

Min Rav4 er med samme motor som din. 2,0 D-4D med 116 hk.

Nu har jeg efterhånden nulstillet min kørecomputer et par gange i henhold til hvilken slags kørsel der bliver kørt.
    Min erfaring viser af min rav kører mellem 10,5 og 12 ved blandet kørsel i gennemsnit. Jeg kører med nogle brede dæk (255/55R18) har måske os lidt at sige.. Den har også lige været til service og fået nyt luftfilter/olie m.m.

Det ku da være sjovt og høre fra lidt flere

• #3   6. okt 2008 Hmm. ok havde regnet med mindst 15 ved fornuftig langturskørsel...
    Din køre nærmest det samme og din har trods alt også et 4hjuls træk at dreje rund... Hvor langt har din kørt?

• #4   6. okt 2008 Den ellers uper gode motor er slet ikke økonomisk, det er erfarede jeg også ved mnit tidligere arbejde hvor sælgerne snakkede om både 10km/l og 12km/l

• #5   6. okt 2008 Det er trods alt rigtig nok. Den har gået små 62xxx km.

Kommentér på:
ang. diesel forbrug sportvan 2,0 d4-d

Annonce