{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

tikker fra motor? {{forumTopicSubject}}

Opel Vectra B - klassisk opel ting synes jeg at have erfaret - men det går mig satme på. Kan nogen eventuelt liste hvad der kan være skyld i det?
Det er klart værst når motoren er kold; når den har fået varmen tikker den lidt men det er begrænset. Umiddelbart har jeg lyttet mig frem til nogle af ventilløfterne, men kan der være andre ting der er skyld i tikkeriet?
Den har lige fået skiftet tandrem, vandpumpe og næsten alle strammehjul - så der burde ikke være noget...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tikker fra motor?
  • #1   16. nov 2008 Vores gør det også :o) Og vores forrige, og den før, og den før den og den....

På vores VB'er siger de kloge hoveder det er tændingen - helt præcist hvad ved jeg ikke. Men på vores gamle var det ventilerne : )

• #2   16. nov 2008 ventilerne der klapre fordi de skal stilles

du kan evt give den et olieskift og nyt oliefilter og så hælde noget swedol i det fik min galant til at stoppe med at tikke fra ventilerne....

kan købes hos thansen for 120kr mener jeg

• #3   16. nov 2008 det er sgu da noget diller... hvorfor kan det bare ikke lykkedes for opel. Er det ikke ventiler der tikker, så er det en utæt ventildækselpakning efterfulgt af utæt bundkarpakning. Når det så er på plads bliver paraplyerne vel utætte og den æder olien istedet for - man begynder at tro, at de bare ikke kan lide olie?

alle mærker har self deres svagheder, men mage til irriterende småting...

• #4   16. nov 2008 The Punisher .:

hmm, det må jeg prøve - synes dog aldrig rigtig de der vidúndermidler egentlig gavner, tværtimod... men det er vel et forsøg værd

• #5   16. nov 2008 hvad gør alle dem der kører rundt i mega lede vectra b'er - de tikker ikke?

og kan det virkelig passe at 1 ny ventilløfter koster 271 plus moms!? Det er jo helt ude i skoven.... har fundet uoriginale til 105 kr pr. stk, men stoler ikke på dem smiley

• #6   17. nov 2008 Min 626´er gjorde det også - men efter jeg har skiftet fra 10-40 til 5-30 har den ikke gjort det

• #7   17. nov 2008 5-40... men tror jeg prøver noget 5-30 og så lige med sådan en smule swedol...

Kommentér på:
tikker fra motor?

Annonce