{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.444 visninger | Oprettet:

Slør ved venstre forhjul. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige siden jeg skiftede fjedre foran og i samme ombæring måtte jeg skifte en stabilisator ved det hjul der nu er noget slør ved.

Der kommer en masse klonk lyde efterfulgt af hinanden når jeg kører eventuelt på en grusvej med lidt humper, og jeg sammentidigt drejer til højre eller venstre. Lyden kommer kun fra venstre forhjul. Når bilen holder stille kan jeg sparke hårdt ind på dækket (kun på den side der er tættest på fronten), så kommer lyden også.

Har tjekket at hjulet er spændt og nav møtrikken er spændt. bilen fjedre fint uden mislyde osv. og kan ikke umiddelbart se at andet end hjulet rykker sig når man sparker til den.

Nogle råd til hvad det er ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slør ved venstre forhjul.
  • #1   27. nov 2008 løft blien op og drej hjulet rundt enten er det et leje i forhjulet eller i tårnet

• #3   27. nov 2008 Styrekugle, bærekugle??

Er navmøtrikken spændt?

• #4   27. nov 2008 det lyder som en peugeot.???
    Det er enten styrekuglen eller en bærearmsbøsning

• #5   27. nov 2008 Jeg tror ikke det er lejet i tårnet, da der ikke er nogen mislyde når jeg kører på asfalts veje eller når man drejer fra side voldsomt når man holder stille f.eks.

og ja, det er en peugeot 206. Det underlige er, når jeg sparker på venstre side af hjulet så kommer lyden, men sparker jeg på den højre så sker der ikke en skid. Bilen er bl.a. lige blevet sporet, han opdagede ikke noget.

• #6   27. nov 2008 Godt nok nævner du at kødbenet er udskiftet. Det giver typisk denne klonk lyd. Jeg har været ude for at en som havde skiftet den ikke havde fået den spændt rigtigt. Det kunne være en mulighed. En styre- eller bærekugle kunne det måske være. Op på en don kraft og mærk med slør.
    Bærearmsbøsninger, gummiet til stabilisatorarmen. Skidt og snavs ved fjedereren?

Det er svært at vide, uden at se det. Men der er mange muligheder.

• #7   27. nov 2008 Okay, planen er også lige at få set til det her i weekenden. Synsmanden i sidste uge må dog have overset det. men det sker som sagt også kun når jeg drejer sammetidigt med at jeg kører over huller i vejene f.eks.

Tak for rådene.

• #8   27. nov 2008 Jeg har samme klonk lyd i min Hyundai getz fra 04 med 129000 på bagen, har dog ikke skiftet fjeder eller noget, har haft bilen hævet på og rykket og flået i hjul og fjeder ben i begger sider foran uden at kunne mærke slør

Kommentér på:
Slør ved venstre forhjul.

Annonce