{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

dumt spørgsmål vedr. center-ring {{forumTopicSubject}}

Godaften BG og glædelig jul

Jeg har lige et dumt spørgsmål...

Jeg er ved at købe et sæt spacere til mine fælge for at få dem længere ud, men på de spacere er centerdiameteren størrer end på mine nav

så er spørgsmålet : Hvor vigtig er en centreringsring på et sæt fælge?

Burde fælget ikke blive centreret når man krydsspænder hjulboltene?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dumt spørgsmål vedr. center-ring
  • #1   25. dec 2008 På de fleste biler i dag er det ikke boltene eller møtrikkerne som centrerer fælget.

Det vil på langt sigt gå ud over styretøjet pga. de store vibrationer der vil komme.

Mit spørgsmål er så. Passer spacerne så i dine fælge?

• #2   25. dec 2008 Og du kan altid kun få en centreringsring til at få en mindre diameter, så, hvis de ikke passer skal der drejes af spaceren smiley

• #3   25. dec 2008 Jørgensen...
    Og glædelig jul...jeg ville under ingen omstændigheder køre med det du siger der...jeg har set så tit via mit arbejde at folk kører uden centrerings-ringe i deres fælge og at de meget tit ryster og hele bilen "sitrer" og når du så ydermere vil ha en spacer imellem som ikke passer,så forværrer du altså det hele endnu mere...jo man kan kryds-spænde,men du kan aldrig sikre dig imod at spaceren forsætter sig en ½ millimeter...så parolen er...ringe i og særligt når det er spacere vi snakker om smiley

• #4   25. dec 2008 ja men det var også derfor jeg spørger hvor stor betydning en centrerings-ring har...

spacerne passer i krydsmålet... det er hvad jeg ved, og det er den type hvor man først bolter spacerne på navet, og bagefter bolter fælgene på spaceren... men der er ikke den korrekte navdiameter

• #5   25. dec 2008 Allan B : godt... det er sgu et svar jeg kan bruge til noget... for jeg har set et sæt spacere, der er lavet til bilen med den korrekte diameter, men de koster jo så en del mere... men det lyder til det er prisen værd at få noget der passer 100%.

plus at det vel også skal være den type spacer der bliver boltet på, ikk?

• #6   25. dec 2008 Jørgensen...
    Jeg foretrækker ihvertfald den type spacer du bolter fast på navet først og så bagefter fælgen på spaceren,typen hvor der går lange bolte igennem spaceren og helt ind i navet er noget "slask" i min verden smiley

• #7   25. dec 2008 Men aller bedst... Køb nogle fælge der passer til bilen

• #8   25. dec 2008 Torben B : det er det der er problemet, for fælgene er sgu købt til bilen med den ET... det pis... desuden så står budgettet ikke til et sæt nye fælge for tiden... desværre

Kommentér på:
dumt spørgsmål vedr. center-ring

Annonce