{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.207 visninger | Oprettet:

Generator eller batteri {{forumTopicSubject}}

Hej.
De sidste to dage har min bil ikke kunne starte, når den har været slukket 24-48 timer.

Når den får strøm går den fint.
Når den har kørt 30 sek. kan den starte igen, hvis den slukkes.

Min far mener, at generatoren ikke lader ordentligt, hvor jeg mener, at det skyldes batteriet.

Hvem har ret.?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generator eller batteri
  • #1   7. jan 2009 din far

• #2   7. jan 2009 batteritester på .. Tager 2 min og så er der testet hvilken det er gal med.. Super simpelt

• #3   7. jan 2009 mål om den lader???? helt ærligt... hvor fanden skulle vi kunne sige det fra??

• #4   7. jan 2009 Jakob.
    Er det bare multimeter på batteriet og se om den måler 12 volt.?

• #5   7. jan 2009 Battreiet er færdig, på med et nyt, for den lader jo når du kan starte kort efter at du har stoppet den...

Ladede den ikke var din bil helt død og borte....

Du kan også i mangel af tester, starte bilen og tage pluskablen af batteriet, og kører bilen stadig så lader bilen, og dør bilen så er det generatoren....

Pas på plus ikke rører stel, når motoren er i gang....

Du kan evt. nøjes med at skifte kul i generatoren hvis den ikke lader, men du må jo også have en batterilampe inde i bilen der skal lyse hvis den ikke lader...

• #6   7. jan 2009 Den skal måle 13-14 v når bilen er i gang

• #7   7. jan 2009 Fædre har ALTID ret.

• #8   7. jan 2009 Prøv først og fremmest at tage polerne af batteriet og rense på kontaktfladerne, og se ¨å efter om der er den væske på batteriet der skal være.

Jeg mener at det bør hjælpe, men hvis ikke skifter du batteri, den lader jo åbenbart fint, når den har strøm efter ½ minut.

det kan også være dit batteri er sløvt i det kolde vejr, dvs at det lige skal aktiveres så det ligesom "vågner" gør det ved at tænde lys osv i 10 sek, og lad den stå ½ minut, og så prøv at starte den.

• #9   7. jan 2009 det kan sagtens være begge dele.. for at bilen står i tomgang i 30 sek siger ikk så meget om hvor vidt generatoren lader alt det den skal.. kun hvis du lader den stå med fuldt forbrug på (dvs musik, fuldt lys, blæser på maks.. el bagrude osv osv.. hvis den stadig starter derefter er det dit batteri der taber strøm.. MEN det behøver ikk nødvendigvis betyde at dit batteri fejler noget.. det kan os være en hel tredje ting der står og aflader bilen..

• #10   7. jan 2009 Batteriet der er faldet sammen...

Så snart motoren er i gang holder generatoren den levende - batteriet har måske 20% kapacitet tilbage nu, derfor kan den ikke starte når den har holdt stille i et stykke tid..

Det plejer at være nattefrosten der dræber batterierne smiley - slidte batterier + frost gir dem dødsstødet...

Var ude for det samme med min dyt her for en måned siden, hvor vi havde noget af det første frost smiley

• #11   7. jan 2009 Skal lige siges, at jeg fik gang i motoren uden hjælpestrøm, efterjeg låste dørene, hvor blinklysene og kabinelys havde været aktiveret.

Anden forsøg og wrooom...

• #12   7. jan 2009 Ja, det er rigtigt nok at man kan varme batteriet op ved at bruge lidt strøm langsomt - som fx at tænde lyset...

Men et helt friskt batteri vil ikke have det problem, og det ville jeg nu engang foretrække smiley

• #13   7. jan 2009 Hvor mange volt bør et stabilt batteri måle med slukket henholdsvis startet motor.?

• #14   7. jan 2009 Fikret F:

det kan du ikke bruge til noget...

Men et slukket frisktladet batteri vil vise 13v ca... og bør ikke komme under 12v..

Det du skal gøre er at måle når bilen er slukket, og måle når bilen er tændt og får lidt gas..

Så kan du måle om generatoren rent faktisk spytter noget ud på batteriet.. generatoren skal lade et sted mellem 13,5 og 14,7v..

Hvis spændingen IKKE stiger når den får noget gas, er det generatoren..

Hvis spændingen stiger når den får noget gas ( eller for den sags skyld bare motoren er tændt ), er det batteriet der er dødt...

Kommentér på:
Generator eller batteri

Annonce