{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Kobling og bremser i Avensis... {{forumTopicSubject}}

Har lige købt en Avensis fra 2001.

Har lagt mærke til, at den hver morgen, når den er helt kold giver en lille vibration i koblingen, når man sætter igang. Den kan også finde på at gøre det, hvis bilen har været slukket lidt. Koblingen virker uden problemer - og der kommer ingen lyd, når det nævnte forekommer - blot denne lille vibration i koblingspedalen.

Er det et kendt problem på denne model?

Har hørt noget om, at der var problemer med udrykkerlejet på den tidligere Avensis-model. Er dette den samme skavank?

Hvis det er noget, som skal skiftes, så er det jo med at få det gjort inden garantien udløber *S*

Et andet problem er, at bremserne ryster ved nedbremsninger. Der er helt nye skiver og klodser på hele vejen rundt - og der har ikke været nogle hårde opbremsninger, så skiverne er ikke blevet kørt varme. Har kørt 1000 km. med de nye bremser for lige at se om de skulle slides til - men der er ingen ændring. Værkstedet anbefalede mig at få afdrejet skiverne - da der formentlig ville ske det samme igen, hvis jeg satte nye skiver på igen....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling og bremser i Avensis...
  • #1   19. maj 2005 Dit problem med skiverne skyldes muligvis at værkstedet der har skiftet dem har glem at bruge momentnøgle da de monterede hjulene igen... Dette kan nemt resultere i skæve skiver!
    Et par uger efter at jeg havde købt min Golf var mine skiver også skæve, men fik et sæt nye monteret på garantien, selvom de ikke var meget for det...! smiley

• #2   19. maj 2005 Ville også helst have nye skiver på, men de mente blot at sandsynligheden for, at skiverne ville blive skæve igen var rimelig stor.

• #3   19. maj 2005 Så er det fordi de bruger for ringe skiver hvis de ikke kan klare almindelig kørsel!! Men prøv at gå dem lidt på klingen med om de har brugt momentnøgle!! Har de nok ikke og så prøver de at tørre dig af med en afdrejning...!!

• #4   19. maj 2005 Går udfra at de har brugt momentnøgle. De plejer at have rimelig godt styr på det *S*... og hjulene blev afbalanceret inden jeg fik bilen, så der går jeg stærkt udfra, at hjulene er blevet monteret med moment... ellers er det hjulfirma vist ikke særlig meget værd *GG*

Kommentér på:
Kobling og bremser i Avensis...

Annonce