Kobling og bremser i Avensis... {{forumTopicSubject}}
Har lige købt en Avensis fra 2001.
Har lagt mærke til, at den hver morgen, når den er helt kold giver en lille vibration i koblingen, når man sætter igang. Den kan også finde på at gøre det, hvis bilen har været slukket lidt. Koblingen virker uden problemer - og der kommer ingen lyd, når det nævnte forekommer - blot denne lille vibration i koblingspedalen.
Er det et kendt problem på denne model?
Har hørt noget om, at der var problemer med udrykkerlejet på den tidligere Avensis-model. Er dette den samme skavank?
Hvis det er noget, som skal skiftes, så er det jo med at få det gjort inden garantien udløber *S*
Et andet problem er, at bremserne ryster ved nedbremsninger. Der er helt nye skiver og klodser på hele vejen rundt - og der har ikke været nogle hårde opbremsninger, så skiverne er ikke blevet kørt varme. Har kørt 1000 km. med de nye bremser for lige at se om de skulle slides til - men der er ingen ændring. Værkstedet anbefalede mig at få afdrejet skiverne - da der formentlig ville ske det samme igen, hvis jeg satte nye skiver på igen....
sep 2004
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 25 Svar: 1.257
Et par uger efter at jeg havde købt min Golf var mine skiver også skæve, men fik et sæt nye monteret på garantien, selvom de ikke var meget for det...!
mar 2003
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 74 Svar: 282
sep 2004
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 25 Svar: 1.257
mar 2003
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 74 Svar: 282
Kobling og bremser i Avensis...