{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.030 visninger | Oprettet:

Håndbremse gider bare ikke .. HJÆLP NU {{forumTopicSubject}}

Det drejser sig om en fiat tipo fra 94 med skivebremser på alle 4 hjul, og det er med abs..

Det er så ledes at der er kommet nye skiver og klodser på alle hjul og en ny bremse kabel på højre hjul da den var i stykker.

Nu er det så ledes at jeg var til syn og han fandt kun 1 fejl og det var hånd bremsen..
Altså kun højre hjul ikke vil bremse som venste ..

Kablet virker, calipren virker, cylinderen virker, alt virker faktisk men den gider ikke som venstre hjul vil..

Når jeg hiver op i håndbremsen så bremser den ikke hjulet fast som den anden side, og når jeg så stiller på håndbremsen så tager den fat men vil så ikke give slip igen, med mindre jeg slår på calipren lidt med en hammer ?

Kan det være calipren som ikke vil give slip på klodserne eller hvad satan er der galt ?

Skal siges at fodbremsen viker perfekt ..

Det var kun den 1 fejl han fandt..

Det HASTER...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Håndbremse gider bare ikke .. HJÆLP NU
  • #1   21. jan 2009 skift det andet kabel , det kan være det går lidt mere træls end det andet

• #2   21. jan 2009 er der 1 eller 2 kabler til håndbremsen

• #3   21. jan 2009 jamen kablet ser umidlbart friskt ud.. kan det være at det har strukket sig lidt eller noget.. Eller at ejeren har sat et forkert på før mig, dvs inten længere eller kortere. men umidlbart er det længere siden det ikke vil bremse.

• #4   21. jan 2009 Håndbremse armen på caliberen hænger smiley prøv at smør det.. smiley har tit selv prøvet på kundebiler at de vil hænge især Zafira A... smiley det er en mulighed det er det samme med fiaten. svært at sige når man ikk ser det... men lyder som om at selv armen hænger. smiley

• #5   21. jan 2009 Der er kun 1 kabel til hver side..

Nej jeg lavede det selvingen værksted her smiley

• #6   21. jan 2009 og selvom armen hænger kan fodbremsen sagtens virke da de køre seperat smiley

• #7   21. jan 2009 dvs du kun har skiftet det ene kabel,og ikke i den side hvor den driller

• #8   21. jan 2009 til at starte emd trode jeg det var calipren så jeg fik en anden brugt hos huggeren så det kan ikke lade sig gøre at armen er stram på den anden for det er den samme situation som på dne gamle calipre

• #9   21. jan 2009 ja nemlig fdor det ser overhovedet ikke brugt eller gammelt ud frem for den anden side hvor detn halvt var i stykker.

• #10   21. jan 2009 ... hmm jamen prøv at smør kablet. smiley og smør den arm for en sikkerheds skyld selvom det kommer fra en hugger er det stadig ikke frisk som en ny smiley

• #11   21. jan 2009 så er det 99%det kabel,og man skifter også altid begge kabler

• #12   21. jan 2009 jamen kablet ser umidlbart friskt ud.. kan det være at det har strukket sig lidt eller noget.. Eller at ejeren har sat et forkert på før mig, dvs inten længere eller kortere. men umidlbart er det længere siden det ikke vil bremse.

Hvorfor skulle det være armen når den virker hvis jeg strammer håndbremsen op altså indefra bilen på den lille skrue du ved.

så tager den fat og jeg kan ikke rokke den, men den giver ikke slip med mindre jeg hamre lidt på den så giver klodserne sig og kan dreje rundt igen

• #13   21. jan 2009 er det evt specielt måde man kan indstille calipren på ? altså noget med det lille stemel som sider inde i den..

kan man stille calipren på nogle måder så den bremser ens med den anden eller noget ?

For jeg har jo bare samlet det .. Klodser og skiver er nye.. dvs den burde bremse fint med lidt indstilling fra kabinien af.

• #14   21. jan 2009 er håndbremsen ikke bremsebakker? mener da ikke de bremser på kaliper.

• #15   21. jan 2009 det kan du da ikke stå og sige når bilen er skilt ad og har gloet på den hele dagen..

nej det er skiver på alle hjul.. sej tipo smiley jeg har.. ej den model har 4 skiver ..

• #16   21. jan 2009 Caliberen er ikke blevet justeret inden den er blevet påsat. Man kan ikke bare presse stemplet sammen som foran så der er næsten 1 cm fri rum mellem klods og stempel, og så sætte den på..
    Der er jo også håndbremse i det her.. typisk må der max være 1-2 mm samlet på begge sider når den bliver sat på. det kan være noget bøvl ..

• #17   21. jan 2009 dvs jeg skal skruge på stemplet lidt altså stramme den mere op mod klodserne ?
    så det står strammere og tættere sammen ?

• #18   21. jan 2009 det er da selvjusterende,caliperne har vel været skruet helt tilbage da der kom nye bremsere på

• #19   21. jan 2009 ja stemplet er skruet helt tilbage nu ..

• #20   21. jan 2009 J!
    Satme ikke altid caliber i bag er selvjusterende

• #21   21. jan 2009 jo,på en g3

• #22   21. jan 2009 der er da heller ikek kalipre på en g3 ikke dem jeg har haft ?

Måske årg 96-7 ?

men er der flere som har ide om hvad dette kan skyldes..

• #23   22. jan 2009 Justering af håndbremsen i kaliberen, hvis du siger det kører godt nok, mange strammer op ikablet og det er fuldstændigt forkert at gøre..

• #24   22. jan 2009 Læs Dan M's kommentar, prøv at føl dig frem - Slæk håndbremse kablet så de har nogenlunde samme indstilling i begge sider, prøv derefter at stramme op inde bag dine tromler vha. din håndbremse justeringsmekanisme, dine tromler skal kunne drejes rundt dog med lidt modstand, de skal være ca. lige stramme i begge sider.

Det nytter ikke at prøve og dreje dem rundt med hjul monteret, da det i efter min mening ikke rigtig giver nogle fornemmelse af hvor meget bakkerne er spændt ud.

• claus o
    claus o Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 14
    #25   25. jan 2009 UPS...., det er ikke meningen, at du skal just. på kablet inde i bilen, hvis håndbremsefunktionen sidder i din caliber, så skal stemplet drejes ud, (bedst med special værktøj) og di arm på bremsecalibren skal selv kunne gå helt tilbage, hvis den ikke gør det, så mont. ny calibre

Kommentér på:
Håndbremse gider bare ikke .. HJÆLP NU

Annonce