{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

Skifte bolt på turbo (Audi A4 AEB 1.8T {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri!

Jeg er kommet i den knibe at en af de bolte der forbinder min manifold med min turbo, er knækket, så nu lyder audien som en traktor.. og da jeg ikke er mekaniker uddannet vil jeg ikk til at begynde at rode med det selv uden videre..

kan man udfra en haynes manual selv gå igang med sådan et projekt? synes det ser ud til at være meget der skal skilles ad for at komme ned og afmontere både turboen og manifolden, men det er måske ikke så slemt?

Hvis der er en der er frisk på at tage et kig på det, må i MEGET gerne sende en pm.. jeg er fra aabenraa men vil gerne køre <100km for at få kigget på det..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte bolt på turbo (Audi A4 AEB 1.8T
  • #1   2. feb 2009 hvis man er fiks på fingerne og tænker sig om så kan man vel smiley

• #2   2. feb 2009 Jeg kiggede nu ellers på din profil for at se om du har en bil oprettet. Men det er sgu ikke tilfældet.
    Selv ville jeg ikke anse det som et kæmpe problem. Men at få den sidste stump bolt ud og at være så heldig at der ikke knækker flere ser jeg som en udfordring. smiley

• #3   2. feb 2009 Nej, jeg har sgu ikk fået den oprettet endnu, da jeg ikk er færdig med den..

det er dog denne her jeg har købt.. og der er ikk ændret det store, udover at der er kommet en komplet renoveret motor i, da den anden var total færdig..

http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=63575

• #4   2. feb 2009 Flemming godt nok. -Det var netop fordi jeg lige ville se hvordan skidtet så ud. smiley

HVIS der nu ikke kommer flere henvendelser med folk med et værksted der kan hjælpe dig eller du selv har feks garage til rådighed så har jeg givet mit pip med her.
    Ved selv hvor stor en befrielse det ville være at få den leak lavet og hvor meget det ville betyde for bilens effekt. Så lad os sige at tråden hviler lidt fra mit vedk, så må du sige til hvis der ikke kommer andre tættere på. Men lad nu endelig være med at køre til SMC med bilen og lade dem fornøje sig med din krop og din tegnebog. smiley

• #5   2. feb 2009 Hej Arne!

Jeg har faktisk selv et stort værksted med lifte osv til rådighed, så det er ikke problemet.. det er mere at jeg gerne vil være sikker på at jeg også kan få skidtet samlet igen, når jeg nu har splittet det hele ad.. smiley

men Fyn er nu intet problem for mig, men send mig gerne en pm, hvis du mener det er noget du vil "kigge på", min søster bor i odense, så kan sagtens undvære bilen en weekend eller noget, hvis det er.. smiley

noget helt andet, hvad skal boltene være lavet af? går udfra de skal være rimelig stærke pga. de temperaturere de bliver udsat for?

• #6   2. feb 2009 hvad med nogle af natteravnene? nogle der er friske?

kunne jo også være vi kunne lave en byttehandel, hvis der nu var en der manglede noget elektriker arbejdskraft til gengæld.. smiley

• #7   3. feb 2009 jeg overvejer at prøve lidt selv her i weekenden, men hvis boltene knækker, kan man så bore dem ud og bore nyt gevind i sådan en turbo? eller vil den flække af det?

og de nye bolte, hvis jeg får fat i nogle der er rustfri, er de så stærke nok? Turboen bliver jo rimelig rød..

• #8   5. okt 2011 Lytter lige med, min bolt til at holde turboen sammen med manifold er knækket skal også bruge noget der er stærkt nok til de grader. Jeg ville sige at der skal svejses en møtrik på og så gøre den rødglødene og så dreje lortet ud...

Kommentér på:
Skifte bolt på turbo (Audi A4 AEB 1.8T

Annonce