{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indstilling af tænding??
  • #1   28. feb 2009 Hvis du ikke har en prøvelampe, så er det bedste du kan gøre at køre den på tændingsmærket (cyl 1 skal stå i 1. takt) og så stille rotoren efter 1. tændkabel.

  • #2   28. feb 2009 Jeg ville gøre det pr øre, hvis det kun er midlertidigt.

    Sæt den langt fremme, så den knap kan starte, og begynd så at ryk på den indtil bilen starter.

    Så prøvekører du en kur, og giver den lidt mere, indtil den begynder at "klirre" ( du er ikke i tvivl når du hører det ), i de lave omdrejninger med fuld pedal ( dvs 2000rpm ).

    Når den så klirrer, så gir du den lige et hak tilbage igen.

    Så er den sat optimalt, og uden brug af pistol.

    Sådan sat jeg min, og det fungerer super - den kører bedre end hvis jeg sætter den på mærket med pistol.


  • #3   28. feb 2009 det har jeg gjort, og bilen starter også. men den står jo højst sandsynligt ikke lige præcis der hvor den skal. det er defor jeg lige ville høre hvordan det gøres med en prøvelampe. jeg har selv gjort det en enkelt gang før, men der er godtnok rigtig længe siden, så det kan jeg ikke huske mere.

  • #4   28. feb 2009 Kender ikke en "prøvelampe", kender kun den der ting der blinker, når den laver en gnist fra 1. cylinder smiley

    Medmindre det er det samme smiley


  • BRIAN L
    BRIAN L Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   2. mar 2009 det er kun med gammeldags tændingsystemer man kan bruge en prøvelampe til,man sætter stelledning (-) fra prøvelampen til kondensatoren i strømfordeleren og sætte prøvelampens spids(+) til stel (-) så drejer man på motoren så tænder prøvelampen hver gang der kommer strøm til tændrør,så er der en mærker ned ved krumtapsremskiven det fleste plejer og være på ca.5-10 grader før top
    (øverste dødspunkt)
    jeg ved så ikke om det er en sådan en system du har i den audi


Kommentér på:
Indstilling af tænding??

Annonce