3.224 visninger
|
Oprettet:
unormal varm motor... {{forumTopicSubject}}
hej igen efter jeg fikset en ny Temperaturføler, har jeg lagt mærke til den ligger på høje 95C og det, lå normalt kun på 90C. ca.
men holder jeg stille i længere tid stiger den meget hurtigt, op til omkring den røde markering, og falder kun hvis jeg kan ligge med en 60+Km/t... er som om der er noget galt, med mit køler system, der er køler væske på ved jeg og tjekker jeg tit.hvad bør, jeg tjekke for at se om jeg kan finde problemet og evt selv lave det?
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 125
okt 2005
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 435
Kan ikke lige huske hva den hedder... Er lidt bagstiv..
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 125
okt 2005
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 435
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 84
og så har jeg fyldt på..
men når min temp måler remmer et specielt pungt så skal min blæser da starte ikke?
eller er de bare pynt på de gamle biler?
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Tjek om den blæser går igang når bilen bliver lidt over 90C varm, du kan have kørt med sådan en defekt længe og den gamle føler på motoren kan have vist forkert...
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 84
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 84
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 84
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 3
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 84
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Du kan tage stikket af nede på siden af køleren og kortslutte de to ledninger og så skulle blæseren starte, gør den ikke det kan det være en sikring i motorummet eler inde i bilen.
Men oftest er det føleren der går.
Nogle blæsere har 2 trins kontakter, hvos de omkring 88-90 grader går i gang og ved 95 grader eller mere kører hurtigere, eksempelvis hvis du holder i tomgaang længe i kø og så lignende..
Alle de råd med vandpumpen skal du se bort fra, for efter hvad du fortæller bliver bilen varm når den holder stille, og når du kører så falder temparaturen, og der viser jo at det hele fungerer og det eneste der ikke gør er blæseren som skal køle vandet når du holder stille og en blæser kan altså også starte med at køre når bilen kører alt efter årstid, hastighed, måden du kører på....
Hvis din tempmåler kører op on ned, og du kan holde lav i varme ved 60km. i timen som du selv skriver så er termostaten altså åben, for hvis den var lukket eller deffekt så ville motoren blive varm uanset fart eler tomgang, og har du foreksemple varme inde i bilen så cirkulerer vandet jo også....
Tempføleren på siden af køleren er den du skal undersøge og skifte den koster ikke ret meget...
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 84
Temp føleren er skiftet. gjorde jeg her for en måneds tid siden da "hoved" på den var knæket af....
hvordan finder jeg de ledninger og "kortslutter" dem..
og i sidste tilfælde er, det noget jeg kan skifte selv uden den store erfaring?
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Måske du kunne oplyse hvilken bil der er tale om....
Den temp føler du har skiftet er til tempmåleren inde i bilen, går jeg ud fra, men tit er det flere på en bil alt efter mærke eller model.
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 84
men er en opel astra f 1,6 fra 1994 ved ikke om det er v8 eller hva det er, men er 100% det ikke er v16.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 84
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 84
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Den ser sådan her ud...
Kontakten
http://thansen.dk/products.asp?c=2751950476&n=493545465
Hvad angår køleren så kan du her se på en af kølerene på næste link, hvis du kikker i hølre side af køleren kan du se en udformning i køleren nede ved bunden på det sorte plastic, og mener at den skal skrues ind fra siden. der hvor hvis du inden du zoomer op på billedet, vælger at se "tegning af køleren" står M22x1,5 som netop viser at det er der kontakten skal side, og hvis den ikke er der må du lede efter denne kontakt et andet sted, som ligner en af de øvrige fra øverste link, håber at det kan hjælpe dig...
Køler
http://thansen.dk/product.asp?c=2751950476&n=360675254&pn=682937850
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 84
unormal varm motor...