Audi 100, start prob, samt sætter ud. Audi 100, start prob, samt sætter ud.
Hej Alle
Jeg er den glade ejer af en audi 100 CD 2.3 fra 84.
Desværre er den ellers så dejlige bil begyndt at give mig lidt problemer.
Problem 1:
Når jeg drejer nøglen, starter motoren altid, dog ofte kun for at gå ud ca. et halvt sekund efter. Når den så først har lavet det lille nummer, kan den være meget svær at få til at starte.
Problem 2:
Bilen sætter ud, pludselig kan den finde på bare at gå ud mens jeg kører. Hvis jeg lader den blive i gearet, eller måske geare ned, kan den dog finde på at starte igen.
Jeg har skilt min strømfordeler ad, de små kobber dimser, ser ret slidte ud. Jeg regner med at købe sådan en ny.(nogen der kender det billigt sted)
Men kan problemet ligge andre steder. Har en fornemmelse af at det er tændingen og ikke benzintilførslen.
Det skal nok lige nævnes, at jeg har haft dette problem i ihvertfald et halvt år. Men dog kun meget periodisk, nu er det bare ikke længere periodisk, men hele tiden - Hjælp!
På forhånd tak..
Vh Christian
feb 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 2.097
Det var dog altid når den var varm problemet var. Hvis man slukkede den og lod den stå kunne den være overordenligt svær at få live i igen, og ved kørsel kunne den gå ud og så komme igen hvis man IKKE koblede ud.
Det løste sig med en ny strømfordeler og en ny Hall giver, mener også at jeg skiftede tændspolen.
Jeg har også haft et problem med min Audi Coupe hvor det var en løs forbindelse i relæ'et til benzinpumpen. Når motoren blev drifvarm slog relæ'et (og hele motoren) simpelthen fra og når så temperaturen faldt lidt igen kunne man køre indtil næste gang temperaturen nærmede sig det kritiske vame punkt.
De små kobber dimser i strømfordeleren kan du evt. prøve og rense/skrabe belægninger af med en flad skruetrækker. Det kan måske hjælpe og er under alle omstændigheder en god ting og gøre af og til.
Håber at du får din Audi til at køre igen, og når du finder en løsning på dit problem kan du jo lige skrive hvad der var galt her på siden, så vi andre Audi kører kan få gavn af det.
Prøv evt. også www.audi-club.dk eller www.vagcars.dk
Disse sider har nogle ret gode forums hvor der måske er nogle kloge hoveder der kan hjælpe.
Held og lykke
Mvh, Niels
Audi 100, start prob, samt sætter ud.