ABS og Airbag lampe lyserpå alfa 156, {{forumTopicSubject}}
Hey alle sammen,
Er det ikke bare typisk? Lige som man er på vej til syn, vælger ABS og Airbag lampen at begynde at lyse, de har gjort det før – men stoppede da jeg loddede de gule ledninger under forsædet sammen, og ABS da jeg kørte over et stort bumb.
Da hun har gået over 400.000 km skal hun bare igennem syn og bruges som nydelsesbil, har lige bestilt en brugt af samme type.
Er der mon nogen i nordsjælland der ligger inde med en alfadiag der måske kunne være så behjælpelige at de kunne slukke de to lamper i instrumentbrættet for mig? Vi kan finde ud af en god hurtig handel hvis det er, skal nemlig igennem syn snarest.
Jeg har prøvet at foretage ECU reset, men har desværre ikke fået lamperne til at slukke, tror fejl koderne skal slettes i systemet først.
Med venlig hilsen
JC
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.852
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Hvad abs lampen angår så slukker den nuk ikke før der er blevet sat en teste på..
Har selv bøvlet en del med alfa lamper, og fandt ud at at man kan sætte en boks jeg havde til et andet mærke imellem og så kunne man downloade programmet gratis på nettet, og så bestilte jeg en kode i england til under 100 kroner, som kun virkede på den 156ér jeg havde, det virkede faktisk også jeg kunne lave dyestests osv, og tjekke fejlene på bilen, men men jeg kunne bare ikke slette dem.
Det endte med at jeg målte følerne ud ved hjulene mens jeg drejede hjulene rundt manuelt, og den som ikke viste der samme som de øvrige den skiftede jeg, og jeg loddede også ledningerne sammen ligesom du skriver, og så kørte jeg til Vestergård og spurgte om de ikke lige kunne slette fejlene for mig, og han kom med den samme forklaring om at de ville lyse igen, men resultat var at det kostede mig 200 kroner, og så var problemet løst...
Så find dig et værksted der har noget udstyr, og spørg om de vil slette fejlene billigt,
ABS og Airbag lampe lyserpå alfa 156,