køler systemet, kom frisk!!!! {{forumTopicSubject}}
Hey hey Til folket....
Jeg har nogle problemer med kølesystemet....
Det startede med bilen kogte over og smed vandet, havde den mistanke at min køler var frossen eller min termostat var færdig....
Nu har bilen stået inde siden tirsdag på den rigtige side af fryse punket og jeg har skiftet termostat....
Har haft til til og stå i tomgang over flere gange men stadig uden det virker som det skal...
Og den bliver ikke mere varm end ellers!!!!!
Når jeg mærker på mine slanger så er den varm i toppen af køleren og slangerne på beholderen er også varme, men i bunden af køleren er den kold....
Trykker jeg på slangerne kan jeg se vandstanden stige i beholderen, i top og bund af køler og de to sælanger på beholderen....
Og jeg har ingen mislyde har min vandpumpe jeg kan hører.
Så ville hører folk om der er nogle der har en ide om hvad SATAN der er galt med vognen....
Håber meget på noget hjælp og god søndag
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 167 Svar: 1.133
Har prøvet og starte bilen op uden låg på beholderen men når bilen har stået med normal temp. så sker der ikke rigtig mere og der er kommet ny termostat på i onsdag...
aug 2007
aug 2007
Og min termostat er en 90 grader som den gamle var....
Men som den har stået i tomgang har min blæser heller ikke kørt men i tirsdag som det skete kørte min blæser godt nok..
Har bare svært ved og tror at der er noget der utæt for den drypper ikke og det kom i løbet af en dag, men det skal så også lige siges at da jeg startede bilen den morgen stod den på minus 20
aug 2007
aug 2007
Nu er jeg ikke mekker men sådan jeg kan se det i det motorrum hvor der ingen plads er så kører den på samme rem som generatoren
jan 2003
Følger: 32 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 7.332
Det er noget med at skovlbladene på den kan knække og så pumper den ikke længere.. Kan også være skovlhjulet er løst på akslen der trækker det..
aug 2007
Ja det er en volvo 850 2,0 turbo
Jeg har ikke fået skiftet tandrem så det ved jeg ikke....
Jeg er helt lost lige nu for kan slet ikke finde rundt hvad jeg lige skal fjerne for og kunne finde den pumpe, når jeg har fundet nogle billeder så syntes jeg ikke at der er noget der ligner, men har heller ikke en skid plads i motorrummet...
aug 2007
aug 2007
aug 2007
Så det kan vel næsten kun være min vandpumpe der ikke virker siden det ikke kommer rundt
køler systemet, kom frisk!!!!