{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.793 visninger | Oprettet:

Syn med gevind -konstruktiv ændring {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri

Jeg har netop været til syn med min Touran idag. Den blev kasseret pga den var sænket for meget.

Jeg har for et lille halvt år siden fået synet bilen og fået påført en konstruktiv ændring på registreringsattesten for gevindundervognen.

Nu skulle den så synes igen og de dumper dem til syn da de mener den er sænket mere end 40mm. Jeg forklarer dem at det er jo netop derfor at jeg har fået påført den som en konstruktiv ændring.

Jeg overholder de 25cm til underkanten af tågelygterne og har langt over 50cm til underkanten af forlygten.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et sted hvor reglerne står???????

Jeg har altid fået synet bilerne med gevind også selvom de var møg lave bare de overholdt de 25/50cm...

HJÆLP!!

Laila

p.s det er ikke fordi den allerede skulle til syn igen, skulle bare betale lidt afgift på den. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn med gevind -konstruktiv ændring
  • #1   4. mar 2010 på fstyr.dk kan du læse om det - detailforskrifter for syn af køretøjer...

    søg på sænkning...


  • #2   4. mar 2010 Reglerne står på fstyr.dk
    Synsmanden må da have haft en dårlig dag hvis den er kasseret når den overholder lygtekravene. :S


  • #3   4. mar 2010 Han ville have den hævet ellers ingen syn. Han sagde at det krævede en rapport/godkendelse fra et anerkendt prøvningslaboratorium at få den synet som den står nu...

    Arghhhh......


  • #4   4. mar 2010 i og med at det står på reg. attesten burde det ikke længere være nødvendigt at fremvise en TUV-godkendelse ved syn

  • #5   4. mar 2010 fik min synet...den var også sænket for meget men stadig ik for meget så kunne overholde lygte krav....havde også skrevet det i reg attesten men manden ville også se tuv...havde jeg så og så blev den synet =)

  • #6   4. mar 2010 Nej syntes også det lød helt hen i vejret. For hva fan er så meningen med at syne den med en konstruktiv ændring.

    Og ja har TÜV papirerne. Dem kiggede han også i.





  • #7   4. mar 2010 Jeg fatter ikke en meter, det kunne være jeg skulle ringe til Peter... smiley

    Nej er sgu rigtigt irritereret over det. Syntes jeg har gjort mit men det var så ikke godt nok.


  • #8   4. mar 2010 prøv hos en anden... :S

  • #9   4. mar 2010 Det gør jeg også imorgen tidligt. smiley Men ville jo gerne have mit på det rene.

  • #10   4. mar 2010 Synsmanden burde syne bilen da tuv godkendelsen er der netop for at bilen må sænkes mer end de 40mm...ihvertfald det jeg fik at vide...min synsmand sagde mange bilen kan nemt sænkes mer en 40mm og stadig overholde lygtekrav...der skal bare tuv til når det er mer!

  • #11   4. mar 2010 Flemming B.

    Lige nøjagtig. Har bare det hele iorden og mente selv det blot var en formel sag at syne den eftersom den næsten lige er synet. -med konstruktiv ændring.

    Det er fandme ikke andet end en flok skrankepaver... Ja er sgu lidt sur...



  • #12   4. mar 2010 Han forklarede det med at alle biler der var sænket -også med et almindeligt sænkningssæt skulle have en konstruktiv ændring. Og det betød bare at man måtte sænke den blot ej mere end de 40mm... Arghhhh....


  • #13   4. mar 2010 Husk ikke at bruge Slagelse så.... smiley

  • #14   4. mar 2010 nu spørger jeg lige her... smiley

    de 50 cm op til underkanten af lygten... er det med eller uden føre?? for der er 50½ cm op til min underkant uden nogen i bilen... smiley


  • #15   4. mar 2010 alm. sænkningssæt der stadig sidder fast når bilen bliver hævet og det ik er mer en 40mm der skal intet papir være på...den synsmand fatter da ik en skid!

  • #16   4. mar 2010 Har fået en synstid et andet sted imorgen tidligt, så må vi se hvad de siger....

    De har tidligere synet mine biler med gevind. Både uden og med konstruktiv ændring.


  • #17   4. mar 2010 Min er ozo sænket mere end godt er og den overholder kun de 50cm til forlygten hvis den står på hårdt pumpede fordæk ...... alligevel har jeg ingen problemer med at få den synet når det nu står på reg-attesten som en konstruktiv ændring...

    Men du har nok ret i at det kommer meget an på hvem man får den synet hos ....... nogle af de syns-folk er ikke helt opdatede og deres egen mening om andres biler skinner meget igennem deres syns-resultat.....


  • #18   4. mar 2010 Har læst TÜV papirerne fuldstændigt igennem og iflg dem må jeg faktisk sænke den endnu mere. Og iflg fstyr.dk kræver dette så blot en konstruktiv ændrig og fremvisning af TÜV papir...



  • #19   4. mar 2010 Nu har jeg tjekket det hele igennem. Både fstyr.dk, TÛV papirerne og selve bilen. Det kan ikke være ulovligt. Nu ser vi hvad synsmanden siger imorgen.

    Hvis han giver mig ret, så tror jeg sgu jeg indgiver en klage...


  • #21   4. mar 2010 Kogerkongen... Tak. Det kan jo være du høre fra mig. Nu ser vi imorgen og giver han mig ret i mine ting så tager jeg sgu fat i fstyr.dk

    Gider ikke bare at lade den ligge. Så kunne det jo være man skulle kæmpe næste gang også...

    Flemming.... Lader dem sgu heller ikke slippe hvis jeg har ret...


  • #22   5. mar 2010 Kørte til syn i en anden synshal og fik den selvfølgelig synet. Han gav mig ret i det hele og sagde at det var en helt klart fejl at de ikke havde synet den i Slagelse.

    Skide irriterende de ikke er ens i deres "regler".


  • #23   6. mar 2010 Så kræver du vel pengene tilbage for det pis de lavede i Slagelse ?? ...... for han har jo ikke passet sit skide arbejde.

    Gud nåde trøste mig hvis jeg lavede en forkert varme-beregning på en kundes anlæg .... baseret på min egen mening om energi-besparelser.....


  • #24   6. mar 2010 Men man kan jo næsten sige tillykke med synet ....... selvom alle regler er overholdt og det bare er en ekspeditions-sag smiley

  • #25   10. mar 2010 Hvor meget må man sænke sin bil?
    En sænkning, der ikke overstiger 40 mm anses ikke som en konstruktiv ændring og bilen skal derfor ikke synes. Hvis sænkningen er mere end 40 mm (herunder indstillelige fjederben ("gevindundervogn"), der giver mulighed for større sænkning end 40 mm) betragtes det som en konstruktiv ændring, og bilen er synspligtig. Til dette syn medbringes dokumentation for at sænkningssættet må anvendes på den pågældende bil. Læs mere i Vejledning om syn af køretøjerafsnit 8.03.004.


  • #26   1. apr 2010 var kan man finne de nummer som står på gevindundervognen, jeg har mistet mine papire og skal bestælle ny og så skal jeg ha fat i nummer på gevindundervognen men ved ikke var de sitter ???

  • #27   11. nov 2011 Var du i Applus ude på kongstedvej? Der havde jeg i hvert fald ingen problemer med at få skrevet konstruktive ændringer i papirene på min gevind undervogn, og det var på trods af den næsten ikke kunne komme op på liften, der skulle et par klodser til. Synsmanden var heller ikke tilfreds, men som han selv sagde. Regler er regler, og den overholdte dem smiley

Kommentér på:
Syn med gevind -konstruktiv ændring

Annonce