{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Alarm instalation... hjælp! (del 2) {{forumTopicSubject}}

Link til del 1: http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=64162

Der er gået et lille stykke tid hvor jeg ikke har haft tid til at rode med det. Men nu er jeg kommet i gang igen, og jeg kan ikke rigtig gennemskue hvilke ledninger jeg skal forbinde til hvad.

Problemet er at dørkontakten er lidt mystisk. Den har 3 ledninger! Efter min logiske sans burde den kun have to... Anyways... Den ene ledning har konstant +, den anden har konstant stel, og den tredje ved jeg ikke hvad er. På kontakten er der ingen forbindelse når døren er lukket, men når den er åben er der forbindelse fra + til de to andre.

Kunne det tænkes at +'en har været igennem pæren, og så løber gennem kontakten ud til stel? I så fald, hvad er den tredie ledning så til?

Hvis nogen af jer har en idé om det her, kan I så ik lige fortælle hvilke ledninger der skal hvorhen på relæet? Jeg har lige klippet diagrammet ud af manualen så I ikke skal scrolle hele manualen fra den forrige tråd igennem: http://www.casetech.dk/temp/lysdiagram.JPG

Håber nogen kan hjælpe!

Mvh. Niels

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alarm instalation... hjælp! (del 2)
  • #1   6. okt 2005 Hvis det er sådan som jeg nævnte at +'en kommer fra pæren, er det så ikke bare den der skal på den 30 og så skal der stel på ben 87?

• #2   6. okt 2005 Den tredje ledning er jo til når man åbner Døren i modsatte side så dne kan tænde lyset der også...

Men så vidt jeg har forstået har du en

12v-------Pære----Ledning ind fra stel---- ledning ind fra modsate side..

Dvs at den er Stelstyret må den næsten være.. så du kobler blot stel på en af de 2 ukendte ledninger.

• #3   6. okt 2005 Okay... jeg tror jeg har styr på den dørkontakt så...

Andet spørgsmål... relæet skal have +12v for at kunne slå til, og den må ikke være på mere end 300mA. Hvor finder jeg sådan en henne? Jeg kan jo ikke bare tage den direkte fra batteriet vel?

• #4   6. okt 2005 Leif A... Nu er det jo ikke givet han kan sætte en 10a sikring foran ... det kommer jo helt og holdent an på hvad kvadrat ledning han bruger i hans system. for sikringen er kun til at beskytte ledningen... ..

• #5   6. okt 2005 Jeg har en ledning i forvejen som bliver brugt til min c-lås og min bagklapsåbner, som jeg evt. kunne bruge. Den kommer direkte fra batteriet, og jeg mener den er ca. 5 kvadrat. Kan jeg godt bruge den hvis jeg smækker en 10amp sikring imellem?
    Det er jo også kontrolmodulet der skal beskyttes. Der må ikke komme mere end 300mA ind gennem den blå ledning, står der i manualen.

Takker for svarene indtil videre

• #6   6. okt 2005 Leif A: Den blå ledning kan da ikke sende noget, det er jo en minus ledning.

• #7   7. okt 2005 Ikke for at være påståelig... men det giver sq da ikke mening at sige at minus/stel sender 300mA. Strømmen går fra plus til minus, dvs. plus sender og minus modtager. (!!)
    Men anyways, du siger altså at jeg godt kan ruge en ledning direkte fra batteriet hvis jeg sætter en sikring imellem?

Kommentér på:
Alarm instalation... hjælp! (del 2)

Annonce