{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Justering af tænding - hvorfor?
  • #1   3. jun 2010 Man justerer det for at sørger for at den står rigtigt i tænding selvfølgeligt. Den skal jo stilles hver gang man skifter noget i tændingen, og tidspunktet rykker sig jo en smule, i takt med at platiner osv. bliver slidt.

  • #2   3. jun 2010 Kender da flere biler i sent 90'ern og først i det nye år tusinde hvor man sagtens kan gøre det på

  • #3   3. jun 2010 Ja, som Kenn siger, så er det jo da iøvrigt ikke kun gamle biler man kan justere tænding på. Og kan man ikke justere det manuelt, ja så kan det justeres elektronisk.

  • #4   3. jun 2010 kommer lige med et svar på HVORFOR tændingen skal stå rigtigt..

    Tændingen skal justeres fordi tændrøret jo laver en gnist for at antænde den benzin/luftblanding som er suget ind i motoren.
    da dette ikke bare kan ske på et hvilket som helst tilfældigt tidspunkt justerer man tændingen så det passer med at gnisten springer lige omkring når stemplet er i top.
    det samme gør sig sådan set gældene på alle nyere biler hvor det ikke er muligt at justere det manuelt, der sidder bare en række følere der måler hvor motoren er i sin rotation og så beregner computer hvornår gnisten skal springe...


  • #5   3. jun 2010 okay, mange tak smiley

    Ja, nogle senere biler har det også, fx Polo fra starten af 90' erne. Men typisk er det jo ældre biler man kan justere det på manuelt.


  • #6   4. jun 2010 Og så kommer historien om tændingsavancering jo så lige i røven på tændingsjustering. Tændingstidspunktet flytter sig i takt med at motoren stiger i omdrejninger... Dette udregnes efter en fast faktor på forbrændingshastigheden for det brændstof man kører på, samt stempelhastigheden ved x antal omdr.. ca...

Kommentér på:
Justering af tænding - hvorfor?

Annonce