Pierbrug 2E - igen igen. {{forumTopicSubject}}
Tak til dem der svarede i den gamle tråd:
http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=717009
-Men nu er jeg squ på den igen.
Det viste sig at problemet fra det tidligere emne var at dyssen til det primære spjæld var tilstoppet, sikkert noget fra rensningen.
Efter dyssen blev renset og hele karburatoren gjort ren, for at sikre der ikke lå mere skidt tilbage i den, kom den på igen. Og den kørte perfekt, masser af kræfter og 16 Km/l.
-Men i dag begynder den så at drille igen, et problem den har drillet med før og som min Polo også har haft.
Når jeg kobler ud dør bilen, omdrejningerne falder bare helt ned til 0. Super irriterende når man skal igennem byen. Den starter fint igen og køre også udmærket.
Har oplevet problemet før i kadetten og der blev hele karben skilt af og renset + den fik en ny pakning mellem den og manifolden. men det kan da ikke passe, at det er noget man skal gøre hver anden uge.
I poloen blev problemet løst med en ny brugt karb fra huggeren, men det syntes jeg hellere ikke er en holdbar løsning, da jeg heller ikke har råd til at skift karb hver anden uge og er ved at have en pæn lille samling, af de mange forskellige udformninger Pierburg 2E'eren kommer i. (5 styks og ingen af dem er ens)
-Er sikker på der er nogen der har oplevet det her problem før -for den er squ drilsk den 2E. Håber bare der er en der også kender løsningen.
-Tak.
jun 2008
Følger: 56 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 758
Gerne billeder..
mar 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 86 Svar: 1.024
Karburatoren er en Pierburg 2E - med 3 vaccum dåser på.
-Kan lige tage nogle billeder.
jun 2008
Følger: 56 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 758
mar 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 86 Svar: 1.024
Det mest kvalificerede bud er "langt"
Billeder:
http://bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=68054
mar 2005
Følger: 56 Følgere: 53 Biler: 12 Emner: 78 Svar: 888
jun 2008
Følger: 56 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 758
mar 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 86 Svar: 1.024
Cat - Den har fået en ny brugt, der pumper rigeligt med benzin.
apr 2005
Følger: 85 Følgere: 87 Biler: 10 Emner: 28 Svar: 2.331
mar 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 86 Svar: 1.024
Den nuværende placering er på grund af jeg har fjernet den "spand" der normalt sidder der, efter pumpen. - Spanden er en "Fuel evaportaor elliminator" eller noget i den stil, og da Kadetten ikke har tilbageløb til tanken, er den bare blevet fjernet. Har snakket med en Opel mand om det og han fortalte det var normal fremgangsmåde da han var i branchen, dels fordi at hvis nåleventilen virkede som den skulle, havde spanden ingen mærkbar funktion og dels fordi en ny koster 5-700 kr.
jun 2008
Følger: 56 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 758
mar 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 86 Svar: 1.024
jun 2008
Følger: 56 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 758
mar 2005
Følger: 56 Følgere: 53 Biler: 12 Emner: 78 Svar: 888
mar 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 86 Svar: 1.024
-Har lige været ved opel og bestille en ny flage til mellem karb. og manifold.
jun 2008
Følger: 56 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 758
mar 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 86 Svar: 1.024
Tak for hjælpen gutter, jeg må stå på hovedet i Kadetten her i weekenden.
-Vil se om jeg kan klare mig med nogle friske, hjemmelavede pakninger til den ny flage kommer på mandag.
mar 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 86 Svar: 1.024
Det viste sig at være pakningen mellem toppen og bunden af karburatoren. efter rensningen af dysser blev den ikke skiftet da de simpelthen er udgået.
Men der blev fremstillet en af noget biltema paknings papir og nu spiller den.
-Mange tak for hjælp og indput.
Pierbrug 2E - igen igen.