{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.376 visninger | Oprettet:

Mitsubishi Galant kører på 3 cylindre {{forumTopicSubject}}

Ohoy bilgalleri.dk.. Låner lige en kammerats konto.

Har for kort tid siden, købt mig sådan en her, i GTI. Ganske fin bil, eneste minus var at den engang imellem hakkede lidt i motoren, regnede med det var tændrørene der trængte til et skift. Så det kørte jeg med i et par uger, men har i torsdags skulle jeg til århus efter en ny seng. Så jeg kørte på shell og lejede deres kæmpe skrummel af en trailer.. Kunne godt mærke at der kom lidt ekstra kilo på.. Alt gik godt, vi kom til århus og fik hentet sengen, kører nord på igen.. Kort efter vi rammer motorvejen begynder den at køre ret underligt, en kammerat siger den kører på tre cylindre. Okay, den har sku nok smidt et tændrør, tænker jeg.. Og da vi kommer ind til randers kører vi straks forbi shell og spørger om de har tændrør.. og nej. har de ikke.. Så vi kører igen, mod hadsund på tre cylindre og stiller bilen der og jeg får en kammerat til at køre mig hjem turde ikk at køre i mitsu'en hjem sæt jeg ikk kunne starte om morgenen hvor jeg skulle på job.. Og fik løn der torsdag, så det var lige til en fyreseddel hvis jeg ikk kom fredag.. Nå jeg får så fri fra job der fredag, og kører direkte forbi Auto-G efter nye tændrør, får dem skiftet og DAMN de gamle var færdige. De tre første vi skiftede var rigtig slidte, da vi så skifter det sidste får vi os noget af en overraskelse det var helt smeltet (den leder der går ud over gnist-dimsen) Men vi fik dem skiftet og prøvede at fyre den op, og den går stadig på tre cylindre?? Hvad kan det lige være?? Alle forslag er velkomne!!

Tager lige om snart op og måler de gamle tændkabler igemmem.. Kunne jo ske det var smeltet sammen, vi kørte jo trods alt fra århus til hadsund på tre cylindre..

Kan det ske den bare er sodet til og jeg skal ud og køre en god lang tur??

Er det en cylle eller et stempel??

Er MAX noob til biler, så alle forslag bliver taget imod med et kys på kinden smiley haha

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mitsubishi Galant kører på 3 cylindre
  • #1   9. okt 2010 Det kunne også godt være dine tændkabler der burde udskiftes..
    Men nu ved jeg ikke lige hvor mange tændspoler der er på sådan en bil.. Hvis der er én til hver cylinder kunne det da godt tænkes at én af dem er røget sig en tur.

men du siger at den var smeltet den sidste af dem? Det kunne jo godt tyde på at bilen VIRKELIG har været varm. Har den det?

I så fald kan der være chance for at toppakningen er gået..

• #2   10. okt 2010 Synes ikke bilen blev varm på vej hjem over.. Og den bruger hverken olie eller vand..

Og så glemmer jeg selvfølgelig nøglen til bilen igår, så det var ret begrænset hvad jeg nåede iger.. Så den skal lige ha en skalle her idag, så jeg kan komme på arbejde i morgen!

• #3   10. okt 2010 hvis den har smeltet et tændrør har der været meget varmt inde i cylinderen...

Så er der stor chance for der også er brændt en ventil

• James F
    James F Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 43 Svar: 258
    #4   13. okt 2010 det kan ikke være stemplet da motoren efterfølgene ikk ville ku kører .
    Det er cylinderen .

Kommentér på:
Mitsubishi Galant kører på 3 cylindre

Annonce