{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.051 visninger | Oprettet:

Johnny H
Johnny H
Tilmeldt:
18. mar 2010
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 26

Skoda Superb skod styretøj {{forumTopicSubject}}

Hej alle i Superb ejere.

Har en Superb 1.9 Greenline, købt 1 år gammel.

Har store problemer med "styretøj" svært at forklare, men vil prøve.
- køre som om der er slør i styretøj
- bilen sejler
-der skal hele tiden "styres til" for at køre ligeud
-føles som om man køre i stærk sidevind, selvom det ikke blæser.
-Når rat slippes og finder sit "nulpunkt" trækker bilen mod højre.

Da det er en Greenline, er den jo sænket ab fabrik. kan det have noget at sige. ?

Nu til det sørgelige.
Har nu haft bilen ca. 1 år
Fik lavet service lige efter jeg fik den. Der nævnte jeg problem. men de kunne ikke finde noget.
3 mdr. senere betalte jeg selv for en 4 hjuls udmåling + sporing. det hjalp heller ikke.
4mdr senere igen fik jeg dem til oprette en ganratisag på det og bilen var ovre igen. her kunne man heller ikke løse problem.
Men aftalte at de skulle have bilen 2 dage ved næste service, hvor de så ville ordne det.
Det skal den så her. d. 4+5 nov men har ikke den store tiltro til de løser problemet.
Forhandler har selv konstateret problem med de org. sommerdæk på, med mine 19" alu og med mærkevare vinterdæk. så det er ikke noget her der spiller ind.

Har nogen af jer Superb ejere lign. problem eller er det bare min der er helt tosset

mvh haug



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda Superb skod styretøj
  • #1   18. okt 2010 Den skal spores igen, og så skal ratvinkelsensoren nulstilles.
    Så bør det afhjælpe problemet.


  • #2   18. okt 2010 Johnny:

    husker du noget så simpelt som dæktryk? - mange glemmer det, da det er en meget banal ting smiley


  • Johnny H
    Johnny H Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 26
    #3   18. okt 2010 Hej igen,

    Ja godt du siger det, der er afprøvet alverdens dæktryk, heller ikke her kunne der mærkes nogen forskel desværre

    mvh haug


  • Johnny H
    Johnny H Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 26
    #4   18. okt 2010 Hej igen,

    Ja ratsensor er "nulstillet" flere gange

    mvh haug


  • #5   18. okt 2010 Har du prøvet et andet skodaværksted? Går ud fra det er lavet ved Skoda det her... Men det kan jo være de er lidt dummere hvor du har været end hvor andre er =)

  • #6   18. okt 2010 Der er jo ikke andet at gøre ind at de må stille en lånebil til rådighed indtil de har ordnet det på garantien..

  • #7   18. okt 2010 Hmmm.... lyder sgu mærkeligt. Jeg ville HELT sikkert også prøve et andet værksted. Kan simpelthen ikke passe, at de ikke kan løse det på så ny en bil.

    Skal den iøvrigt ikke oprettes herinde? Jeg er helt tosset med den bil, synes den er super lækker smiley


  • #8   18. okt 2010 Min far havde også lidt samme problem på hans 1 år gamle 2,0 tdi 170 DSG. Styringen var som sådan fint nok, men der var sådan en rumlen fra højre forhjul især når man kørte på nylagt asfalt kunne man høre det. Også som om den ikke var sporet. Den blev også 4-hjulsudmålt, sporet, tjekket dæktryk, brugt forskellige dækformater osv (sommer og vinterdæk på hhv alu og stål).
    Det vist sig så at man under klargøringen åbenbart havde glemt at fjerne nogle afstandsklodser i støddæmperen/fjederen, og det var den der udgjorde dette. Efter min mening havde den stadig lidt af problemet efter det blev fjernet, men efterhånden som dækket blev slidt til forsvandt det langsomt. Nu får han snart vinterdæk på igen, så bliver det spændende at se hvordan det løser sig.
    Det skal dog siges at bilen ligger klippestabilt på vejen, og ikke sejler. Men måske kunne det spille ind. Ellers har du vel krav på en ny bil, hvis de ikke kan løse problemet efter 3 gange?


  • Johnny H
    Johnny H Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 26
    #9   18. okt 2010 Hej igen,

    Jo kan godt være det bliver et andet værksted, men nu får de lige chance her er en sidste gang, har nemlig også sendt en "klagemail" til impotør

    Og jo jeg må se at få den oprettet herinde.

    Og ja jeg er sku også kanon glad for bilen, men er sgu ved at få spat af det styretøj, det ødelægger hele køreglæde

    mvh haug


  • Tom R
    Tom R Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #10   27. okt 2010 Hej Johnny

    Vi købte en spritny Superb Greenline i april 2010. Det er den hidtil bedste bil vi har haft (har før kørt vw passat, audi A6). Bilen er utrolig økonomisk, lækkert udstyret og er bare en bil man har det godt med i dagligdagen. MEN: Vi oplever samme problem med styretøjet som du beskriver. Den har alle dage været lidt for følsom ved ligeud kørsel; men indenfor de sidste par uger er det ligesom korrektioner på rettet foregår i små ryk, det er lidt ubehageligt og jeg har ikke oplevet det i andre Greenline vi har prøvekørt. Er du nået længere i din efterforskning?


Kommentér på:
Skoda Superb skod styretøj

Annonce