{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.979 visninger | Oprettet:

Def. toppakning golf 2 td.??! {{forumTopicSubject}}

hejsa.. Nu er jeg fan.. ved at være godt træt af golfen.

1: Den giver ikke varme ind i kabinen.
2: Øverste kølerslange er varm, den nederste ikke.
3: Pga ovenstående skiftede jeg termostat.( kan den egentlig vende forkert?) Det hjalp dog ikke. vandpumpen kører fint, og der er gennemgang i både køler og varmeapparat.

Når jeg har været ude og trille lidt og derefter stiller bilen, fiser det ud under låget på expansionsbeholderen,

Jeg tænker umiddelbart at toppen og/eller pakningen er røget. Men er der noget jeg har overset, eller har andre nogle forslag på en løsning af dette problem.

På forhånd tak. =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Def. toppakning golf 2 td.??!
  • #1   20. okt 2010 kunne godt tyde på noget pakning:-( evt er der luft i kølesystemet???

  • #2   20. okt 2010 Det kan også være låg i ekspansionsbeholder

  • #3   20. okt 2010 ricky: Ja, det er også min teori at den smider trykket over i expansionsbeholderen. Men kan dette gøre at der ikke er cirkulation i systemet og derved ikke kommer varme ind i kabinen?

    Men hvis man skal til at lege med at skifte pakning, hvad skal man så have indkøbt?

    Pakningsæt
    nye strækbolte.
    tandrem og strammerhjul?
    og selvfølgelig ny olie+filter+køkervæske


  • #4   20. okt 2010 For det første jo du kan godt vende en Thermostat forkert.

    Hvis du prøver at pille låget af og starte den.. så kig efter om den bobler i vandet..

    Du kan evt. også lave en Gastest for at se om den forurener i ezpansionsbeholderen..

    Og inden du gør alt det.. Så har du husket at lufte den ordenlig ud ik ??


  • #5   20. okt 2010 jamen hvordan lufte ordenlig ud. Har spurgt lidt omkring. men ikke alle er enige. Kan du evt give en forklaring? =) Termostaten er vendt med fjederen pegende opad. Det gjorde den jeg pillede ud, så det er vel okay?! hmm..

  • #6   20. okt 2010 Nu kan jeg ikke lige huske hvordan det er på de gamle Gtd'er
    Men du starter den op og ellers kigger efter "luftskruer" som skulle være placeret rundt omkring i kølersystemet..
    Det skal lige siges at det er ikke alle biler som har luftskruer, og i andre tilfælde bliver du nød til at skruer temperatur-følere ud for at lufte den ud...

    Men lad os nu sige at der sidder luftskruer i den..
    Når vandet så begynder at komme ud af dem lukker du dem selvfølgelig igen, og mærke på alle slangerne om de bliver varme..( Der kan godt gå lidt)

    Og når alle slangerne er varme, og blæseren har kørt ude i motorrummet, skulle den gerne være luftet ud..

    ( Huske at skrue helt op for varmen i det rødefelt, men blæseren må ikke kører)


  • #7   20. okt 2010 Og nogen biler er det bare nok at fylde kølervæske på, og så lad den stå ind til blæseren starter, men det er lidt med forskel

  • #8   20. okt 2010 tak for hjælpen drenge.. Det giver da lidt at tænke på.
    Skal selvfølgelig have prøvet at lufte systemet ud, og tjekke bobler i expansionsbeholderen.


  • #9   20. okt 2010 De gamle golf diesel'er har med at flække imellem ventilerne (dog uden det i praksis betyder noget)- lige deroppe over ligger der et vandkammer. Kunne godt tyde på som minimum toppakning.

  • #11   7. jan 2011 hej, ville høre om du har fundet fejlen? min egen damper og smider vandet ud af beholderen når den når 80 grader

  • #12   7. jan 2011 ja, jeg fandt fejlen.. en def topstykke.. den var revnet mellem 2 ventiler og vandkanalerne. så jeg fandt et brugt topstykke, og skiftede det. siden har der ikke været noget. så når din skyder vandet ud af beholderen, er det pga tryk i systemet. = def pakning eller topstykke.. er der varme i din kabine.. ? for hvis ikke, er det også et tegn på def pakning/topstykke.

  • #13   8. jan 2011 mit varmeapp. er utæt så slangerne er sat sammen i motor rummet. topstykket er nyt. men hvis den sætter tryk i vandet burde det vel os boble i behilderen når den er kold, så tror det er noget med cirkulationen i vandet

Kommentér på:
Def. toppakning golf 2 td.??!

Annonce