{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.722 visninger | Oprettet:

Kold start af 2.5 tdi transporter {{forumTopicSubject}}

Hej min transporter, den har store problemer med at starte når den er kold, den starter først en 3-4 gange, og når den slår igang så køre den noget op og ned i omdrejninger. der er kommet nye gløderør i. og der er strøm nok på den, er der nogen som har prøvet det før, eller ved om problemet lægger et andet sted FRK. Dyserne. Den har kørt 355000 km.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kold start af 2.5 tdi transporter
  • #1   13. nov 2010 har du prøvet og skifte dit brændstoffilter? det kan osse være din starter der er ved og være overdet så den ikke tager nok omdrejninger så den kan holde kompressions varmen oppe og det er især galt ved kold starter jeg havde samme problem på min gamle passat v6 tdi den startede for det meste når den havde stået natten over havde den kørt 5 min og den blev stoppet og stod 10 min så var den ikke til og få liv i igen før man havde prøvet et par gange også røg den helt vildt jeg skiftede starteren også så kørte den da den gamle var ved og være slidt op det er et kendt problem på nogle af vw tdi motorne

• #2   13. nov 2010 Relæ 109 (har noget med motorstyringen at gøre) har det med at drille..

• #3   13. nov 2010 Hej christian
    Jeg har lige købt et brændstoffilter til den som jeg vil prøve at skifte, men den har fået ny starter her for et par måneder siden, Men har også hørt noget om den får nogen signaler fra bremselys kontakten, ved du om det kan have noget at sige ?

• #4   13. nov 2010 Hej retropsnart.
    Det relæ du snakker om hvor finder jeg det henne? og ved du om det er et almindeligt arbejdsrelæ?

• #5   13. nov 2010 Det sidder nede over sikringsboksen, og der skulle gerne stå 109 på toppen af det..
    Jeg mener ikke at det "bare" er et almindeligt arbejdsrelæ..

• #6   13. nov 2010 okay super mange tak skal du have vil lige prøve det med det samme.

• #7   13. nov 2010 Sidder som nummer 3 fra venstre øverste række.
    Relæet koster 154.- ved vw (de sælger ikke reservedele om lørdagen)
    Det koster nok lidt mindre hos mekonomen. (og de har lørdagsåbent)

• #8   13. nov 2010 det vaed jeg ikke om den gør men jeg tvivler på det har noget og sige hvis det bliver ved med og drille så prøv og pil stikketaf vandtemp føleren til motor styringen såtror styre boksen det er -40 grader udefor også forvarmer den noget længere så kan du se om den kan starte på den måde for det kan osse være en vandtemp føler der driller ellerssyntes jeg det lyder som om den ikke laver nok kompressions varme eller får for lidt brændstof

• #9   13. nov 2010 Motorkode, årgang,,,,

Der er da også sikringer til gløderør..

Har du overhovedet målt om gløderørene overhovedet får strøm når du starter....

Jeg syntes personligt at det andet er gætteri istedet for at tjekke om de overhovedet får strøm som det aller første i en fejlsøgning...

Ja undskyld hvis man bliver stødt af det,,, men i min verden søger man fejlen hvor den er mest åbenlys først.....

Kommentér på:
Kold start af 2.5 tdi transporter

Annonce