{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.835 visninger | Oprettet:

Bilens lygter blinker , for og bag ! {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg skal prøve at forklare mig så godt jeg kan.

Mit problem er at min Suzuki Swift 1,3 årg 1997 , kan finde på at blinke med både for og baglygter når man kobler ud og omdrejningerne falder ned mod tomgang og den gør det også nogen gange i tomgang . Når det sker begynder olielampen som regel at lyse/ blinke meget svagt ... Det kan også komme når jeg drejer til venstre..

Der er olie på bilen ...

Bilen har kørelys og tænder derfor automatisk lyset , men hvis jeg drejer kontakten og selv tænder lyset mens det sker det med at den blinker , så forsvinder problemet !!

Nogen her der har en ide om hvad der er galt ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilens lygter blinker , for og bag !
  • #1   18. nov 2010 dårlig generator, eller svagt batteri.

  • #2   18. nov 2010 Ville en af disse give de problemer jeg har ?

    Andre bud evt ?


  • #3   18. nov 2010 dårligt kørelys relæ

  • #4   18. nov 2010 Ja Morten A , det var også min tanke ...

    Med hemsyn til generator / batteri hvordan tjekker jeg om de virker som de skal?


  • #5   18. nov 2010 Prøv at tjek om kullene i generatoren er slidt. Ved ikke hvordan det ser ud i en Suzuki, men i en VW sidder de skruet ind i generatoren med to skruer.

  • #6   18. nov 2010 Hvis du har et multimeter, så prøv at måle den over batteriet, den skal lade omkring 14V med motoren igang- jeg har lige skiftet generator på en den lavede 14,5v og der blinkede alt lys også helt vildt, så det kan også være fordi den laver for meget strøm..

  • #7   18. nov 2010 Martin M, ok jeg må finde sådan et multimeter og du siger at den skal lade ca 14V og at jeg måler det direkte på mit batteris +\- pol mens bilen står i tomgang , er det korrekt forstået ?

    Niels A , ved ikke hvordan kullene sidder på min generator smiley


  • #8   18. nov 2010 det er ikke generator eller batt. når problemet ikke er er der når du tænder manuelt for lyset.. kan være relæ. kan også være dårlig stel..

  • #9   18. nov 2010 Anders K , det kan jo have en pointe i !

    Men jeg er på bar bund i den her sag , så tager imod alle forslag...


  • #10   18. nov 2010 "Når det sker begynder olielampen som regel at lyse/ blinke meget svagt ... Det kan også komme når jeg drejer til venstre.."

    Lyder som
    - dårlig dårlig olietryk.
    eller
    - dårlig olietrykskontakt.


  • #11   18. nov 2010 Ja, men når du selv tænder for dit lys manuelt, så tænder alt instrument lys vel også automatisk sammen med det?= mere forbrug og deraf kan det godt se ud som om problemet forsvinder da der er mere til at tage imod strømmen,.. Det skader ihvetfald ikke lige at måle den.. Ja, du måler den over plus og minus polen på batt, ca. en 13-14V ikke mere..

  • #12   18. nov 2010 Onkel Per : fejlen er kun perioisk, der kan godt gå en uge mellemat det sker ...

    Ville det så stadig kunne være olietryk / kontakten ?


  • #13   18. nov 2010 Martin M , instrument belysningen tænder både ved kørelys og når jeg tænder manuelt...

    Så det er ikke fordi der bliver brugt mere strøm tror jeg ?


  • #14   18. nov 2010 Måler volt på batteriet her senere idag regner jeg med.

    Hvordan tjekker jeg om det er kørelys relæet den er gal med og ved i hvor jeg finder det relæ henne i bilen ?


  • #15   18. nov 2010 Ja, det kan stadig godt være olietrykskontakten. <i>(og sikkert også den billigste del at prøve at skifte)</i>

    Ofte er de orginalt monterede kørelysrelæer invendig opbygget af flere reæler. Sådan at det ikke er et enkelt relæ der trækker alle de lygter der tændes. Så hvis det er alt lys der er tilsluttet kørelysrelæet der forsvinder når fejlen forekommer er det jo mere sansynlig at det er ved olietrykskontakten fejlen er.

    Og så kan det jo betegnes som et eller andet olietryksproblem.
    1. Der mangler olie
    - efterfylde
    2. Det kan være olietrykskontakten der er dårlig.
    - Skift kontakten
    3. Oliepumpen kan ikke holde olietryk.
    - det kan skyldes flere ting.
    - - dårlig/forkert olie <i>(jeg har før hørt om biler der ikke har kunne holde tryk med forkert olie)</i>
    - - slidt oliepumpe

    Men det jeg nok først vil gå efter er
    - Skift olietrykskontakt.
    - Skift olie + oliefilter (hvor lang tid er det egentlig siden)




    puha, "sikke en smørre" smiley


  • #16   18. nov 2010 Glemte lige...

    Når problemet opstår, så prøv at tage ledningen af olietrykskontakten.
    Hvis det løser problemet, så er det kontakt/olietryk det er galt med.


  • #17   18. nov 2010 Super Onkel Per.

    Så har jeg lidt at arbejde med.

    Nu spørger jeg jo nok dumt , men hvor finder jeg olietrykskontakten ??

    Med hensyn til olieskift , så må jeg indrømme at jeg kun har efterfyldt olie siden vi fik bilen i juli måned, så ved ikke hvor længe det er siden den har fået nyt filter / olie ...


  • #18   18. nov 2010 Den er sikkert placeret i nærheden af oliefilteret. En enkelt ledning.

  • #19   18. nov 2010 Takker ... Jeg vender tilbage...

  • #20   18. nov 2010 .

  • #21   21. nov 2010 Så har vi målt hvor meget den lader 14,2V

    Så kan vi vel udelukke at generatoren og batteriet fejler noget eller hvad ?


  • #22   22. nov 2010 Andre der har et bud på hvad der er galt eller evt har lign problem ?

Kommentér på:
Bilens lygter blinker , for og bag !

Annonce