{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Chokeren på en 1,8 Golf 2 fra 1989 {{forumTopicSubject}}

Hej
Er der nogen der evt. ved hvordan man kan justere chokeren fra hvornår den skal slå til/fra???

Har for tiden mange problemer med at når jeg "kold starter" bilen at så chokeren så aktivere sig "hvilket jeg godt ved den skal" MEN problemet er så at motoren så kører på "fuld power" ca 3500-4000 omdrejninger i "tomgang" OG at den først slår fra til "normal tomgang" på 900-1000 omdrejninger EFTER 20 minuters kørsel... "LANGT tid efter at den er blevet normalt varm"

Har også oplevet at når bilen "langt om længe" kører med normalt tomgang... at den kan finde på at slå "til" igen Bare ved at jeg kører på motorvejen. Underligt..

Virkelig ubehageligt at sidde i bilen for rødt og så motoren kører 3500-4000 omdrejninger smiley

Mit spørgsmål er så bare... Hvad er det der bestemmer om ckokeren skal slå til/fra og kan jeg gøre noget for at ændre det eller skal der købes en ny choker???

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chokeren på en 1,8 Golf 2 fra 1989
  • #1   17. dec 2005 Hej - Prøv lige at tjekke diverse slanger. Min gjorde det også, og det var en vakuum slange på karburatoren. Men din er vel ikke med karburator?

  • #2   17. dec 2005 Joo den er med karburator... kan du nævne mere tydeligt om hvilket slanger du snakker om??


  • #3   17. dec 2005 Okay. Jeg kan ikke huske hvor slangen sidder, men den sidder mod torpedopladen, på karburatoren. Chokeren virker på den måde at når der dannes vakuum i den slange, så slår den fra. Er der hul i den slange, så slår chokeren ikke fra. Der behøves ikke være direkte hul i den, det er nok at den bare er mør.

    Du må ud og få hænderne beskidte. smiley


  • #4   17. dec 2005 okay mange tak.... tror det lyder meget rigtigt det du siger... det vil jeg prøve at tjekke imorgen smiley

  • #5   17. dec 2005 Hehe, det er var det der var galt med min. Den havde nøjagtig samme symptomer. Min gjorde det bare hele tiden. Skiftede slangen, og voila - normal tomgang. Husk at den slange du sætter på ikke må klappe sammen når der dannes vakuum. Sæt en finger for enden af slangen, og sug i den. Klapper den sammen, så er den for svag. Gør den ikke, så er det bare at mokke den på.

    Held og lykke med det.


  • #6   18. dec 2005 hej dillerta P
    Min golf er bare en alm. 1,8 unden indsprøjtning og med karburator....
    Det forslag med at tjekke det med startet motor er nok ikke idé da man ikke hører meget andet end motoren når den kører 3500 omdrejninger.... Men kan da prøve når den kører normalt tomgang efter 20 min kørsel.... ELLER som noget nyt jeg har fundet ud af... at køre i 3-4 min og så stoppe motoren i 2 min og derefter starte igen... underligt...så kører den i normalt tomgang, også selvom vandet ikke er normalt varm endnu.


  • #7   18. dec 2005 jeg er HELT enig med dig i at den automatchocker der sidder på er elendig... den kan aldrig bestemme sig for om den skal det ene eller andet...

    Men hvor kan man få sådan en registerkarburator "du nævner" henne og er den let at skifte??


Kommentér på:
Chokeren på en 1,8 Golf 2 fra 1989

Annonce