Chokeren på en 1,8 Golf 2 fra 1989 {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogen der evt. ved hvordan man kan justere chokeren fra hvornår den skal slå til/fra???
Har for tiden mange problemer med at når jeg "kold starter" bilen at så chokeren så aktivere sig "hvilket jeg godt ved den skal" MEN problemet er så at motoren så kører på "fuld power" ca 3500-4000 omdrejninger i "tomgang" OG at den først slår fra til "normal tomgang" på 900-1000 omdrejninger EFTER 20 minuters kørsel... "LANGT tid efter at den er blevet normalt varm"
Har også oplevet at når bilen "langt om længe" kører med normalt tomgang... at den kan finde på at slå "til" igen Bare ved at jeg kører på motorvejen. Underligt..
Virkelig ubehageligt at sidde i bilen for rødt og så motoren kører 3500-4000 omdrejninger
Mit spørgsmål er så bare... Hvad er det der bestemmer om ckokeren skal slå til/fra og kan jeg gøre noget for at ændre det eller skal der købes en ny choker???
På forhånd tak
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
dec 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 10
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
Du må ud og få hænderne beskidte.
dec 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 10
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
Held og lykke med det.
dec 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 10
Min golf er bare en alm. 1,8 unden indsprøjtning og med karburator....
Det forslag med at tjekke det med startet motor er nok ikke idé da man ikke hører meget andet end motoren når den kører 3500 omdrejninger.... Men kan da prøve når den kører normalt tomgang efter 20 min kørsel.... ELLER som noget nyt jeg har fundet ud af... at køre i 3-4 min og så stoppe motoren i 2 min og derefter starte igen... underligt...så kører den i normalt tomgang, også selvom vandet ikke er normalt varm endnu.
dec 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 10
Men hvor kan man få sådan en registerkarburator "du nævner" henne og er den let at skifte??
Chokeren på en 1,8 Golf 2 fra 1989