{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.362 visninger | Oprettet:

PLUDSELIG koldt luft i kabinen. {{forumTopicSubject}}

Da jeg kører nok så fint derud af begynder der pludselig at strømme kold luft ind i kabinen fra mine varme"dyser" .Næsten i det samme sekund lyser STOP i instrumentet og ind til siden med mig. Bilen mangler kølervand og heldigvis har jeg en dunk med. På med det og igen kommer der varme.
Dr kommer så IGEN kold luft kort efter og mig ind på tanken hvor der er lys. Der ER vand nok på men jeg kan se det drypper og noget er jo så utæt. Fred være med det den bør ikke være det store jo.
MEN og her kommer mit spørgsmål .
Jeg har intercooler på (Opel vivaro) og jeg ligger mærke til at de slanger der går fra "køleren" at de virker tomme for vand. Jeg ANER faktisk ikke om de SKAL være det ?????.
Og hvis der SKAL være vand i hænger det så på nogen måde sammen med vandet i mit alm køle-system ???.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PLUDSELIG koldt luft i kabinen.
  • #1   22. jan 2011 Er det en vand/luft intercooler der sidder på sådan en Vivaro? Men det kunne da godt lyde som en defekt/utæt termostat/termostathus.

• #2   22. jan 2011 Jeg aner ikke NOGET som helst om intercoolersystemer så at der er noget der hedder vand/luft vidste jeg ikke. Kan det laves på mere end en måde ???.

• #3   22. jan 2011 På min Vivaro sidder der noget der ligner en alm køler bare lidt mindre. Derfra går der slanger til et par steder. Men trykker jeg på disse slanger så føles de tomme. og det ved jeg jo så ikke om de SKAL være.

• #4   22. jan 2011 Nå ,jeg må vist undersøge det nærmere imorgen hvor det er lyst.

• #5   22. jan 2011 De Store slange der går på intercooleren skal ikke være fyldte med vand ! De går til indsugningen, men hvis den er vandkølet, så skal der være nogle mindre slanger til det, men det lyder mærkeligt hvis den er.. ..

Det er dit varmelegme som mangler vand, og det kan være mange årsager

• #6   22. jan 2011 Lyder som om den har luft i systemet, kig evt efter en udluftningskrue på udgangssiden af slangerne til dit varmelegme der sidder inde i kabinen.

Men vil nok få kigget det kølesystem efter uanset hvad, for hvor blev vandet af i først omgang.

• #7   22. jan 2011 Enten er den utæt ellers har den ædt en toppakning...
    Mvh Danny

• #8   22. jan 2011 osser den mere hvid end den plejer eller bobler det i expasions beholderen?

Nogen biler er det praktisk talt umuligt at lufte kølersystem ud på..
    desværre kom vivaro'en efter jeg stoppede ved opel, ellers havde jeg vist om den var en af dem

nogen folk som ikke frostsikkere deres biler ordenligt oplever at i starten af en frost periode at den bruger vandet. og hvis de er hurtige kan de hælde nyt (frostvæske) på uden motoren tager skade

men du er kørt tør for vand, hvis den ikke spilder vand og osser hvid er du meget sikker på at det er toppakningen. evt blevet tung på starten om morgenen (mere end ellers ved samme temperatur) så står der vand i en cylender

• #9   23. jan 2011 Der ER en utæthed i systemet , det kan jeg se da det drypper under bilen. Men pga bundpladen kan jeg ikke se hvorfra, men det finder jeg ud af idag . Det var mere om min intercooler havde forbindelse med mit kølesystem og på den måde OGSÅ var skyld i noget med luft i systemet eller hvad ved jeg . men tak for jeres input.

Kommentér på:
PLUDSELIG koldt luft i kabinen.

Annonce