{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.831 visninger | Oprettet:

Mazda 626 SLX CC 2.0i-16V fra 12/1997 {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

MazdMazda 626 SLX CC 2.0i 16V . 136HK
Jeg har kik på sådan en bil, har du erfaring med sådan en?
Hvad er der man skal kikke efter på sådan en? og hvad med motoren på den? har du haft erfaring med nogle ting du synes jeg skal kikke efter?

Den er fra 1997 og er nysysnet i Feb. 2011.

er der noget teknisk som er værd at vide man skal kikke efter på sådan en og hvordan holder motorene på dem.
den har gået 220.000 Km. lyder faktisk utrolig godt, men har en lille tikken men ud over det ser motor rummet ud som nyt på den, ingen rusten varmeskjold eller andet olie ud over det hele som man ser det på nogle biler.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda 626 SLX CC 2.0i-16V fra 12/1997
  • #1   21. mar 2011 rust, rust og rust, se den virlelig godt efter især bagskærme, inderskærem, bagpaneler.,
    Mazda laver både gode motore og gearkasser men kan være lidt dyre i dele, går dog sjældent i stykker.
    du kan jo tjekke ud hvad div. sliddele koster udstødning, bremser osv så har du en ide om det

• #2   22. mar 2011 1997, er ikke den bedste årgang... De døjede med ABS-elektronikken. - Men den er nok skiftet. - Derudover skal du være opmærksom på olieforbrug, der er mange af dem, der er trøstige... Motor og gearkasse er normalt fejlfrie. - Mindre motor/model svagheder er olieforbrug, tændkabler, indsugningsmanifold-pakning... Rust, er der sikkert også - det kan være i alle døre, samlinger og klapper...
    Meget driftsikker bil...

• #3   22. mar 2011 Den havde ingen rust i døre klapper elelr lign.
    Den havde haft i højre bagskræm men det var lavet kunen man se.
    Den havde ikke problememr med ABS eller andre tændte lamper.
    Olieforbrug på ca. 1 litter per 2500 Km. er acceptabel for en motor med 220.000 Km. men de må jo drikke op til 1 litter /1000 Km. selvom det er rigtig meget så anses det for at være ok.
    Men vi håber da den drikker max 1 litter per 2500 Km.
    Den løs i øvrigt rigtig sund i motoren.
    Så jeg tror vi har fundet en af de noget bedre modeller heldighvis.

Jeg takker for input, men hvis der er flere så sig til.

• #4   23. mar 2011 Nu er den handlet.

Der er dog nogle fejl der skal laves.

1.
    Blinklys og langtlys virker ikke og det er ikke sikringerne eller selve lampen. Hvor sidder kombinations relet henne til dette...
    2.
    En krengnings stabilisator gummi manchet, men den rufler noget fra hojre hjul af til tider, mon ikker det er et knokkelled ...

Kommentér på:
Mazda 626 SLX CC 2.0i-16V fra 12/1997

Annonce