{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.449 visninger | Oprettet:

Skoda Fabia 1.4 MPi 68hk PROBLEM {{forumTopicSubject}}

Speedometeret har sit eget lille liv, og nogen gange vil servo styring ikke aktivere tror det kræver genstart af bil for at fikse det men speedometeret kører op og ned utrolig hurtigt og her idag kørte jeg 60 km til mit hjem og km-tælleren talte det som 2 km .. men det har nok noget at gøre med jeg kørte 0 km/t det meste af tiden ifølge speedometeret .. hvad kan dette skyldes ? og er bange for at benzin pinden lever sit eget liv også.. Teknisk hjælp please ?
på forhand tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda Fabia 1.4 MPi 68hk PROBLEM
  • #1   22. apr 2011 Det med servoen kan være en sensor på fabiaerne, der går istykker. Har læst noget med det ofte er en positions sensor eller lignende der går istykker. Kan ikke lige helt huske det, men det kan garranteret findes på google eller http://briskoda.net/
    Resten aner jeg intet om smiley

• #2   22. apr 2011 ja okay er det noget stort eller bare noget småtteri smiley ? og tak !
    noget man kan tjekke på den måde? som er non-værksteds måde. ?

• #3   22. apr 2011 her kan det ses når klippet er færdigbehandlet!

http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=41611 (speedometeret)

• #4   22. apr 2011 Har din Fabia fået skiftet ledningsnettet i motorrummet på garanti?

Hvis ikke er dette kun begyndelsen på en masse særheder. Servo virker pludselig ikke, den vil ikke starte, + meget andet.

Der hvor ledningsnettet ligger ned over vangen i vesntre side, plejer det tykke røde kabel at koge op og kortslutte til stel.

• #5   22. apr 2011 nå for fanden det lyder sku ikke særlig godt smiley
    er det noget der bliver dyrt at få fikset ?

• #6   22. apr 2011 Det blev skiftet på mange af de allerførste modeller på garanti, så jeg ved ikke hvad prisen vil være.

Det er dog ikke noget man bare selv gør, da det hele skal programmers igen bagefter.

• #7   22. apr 2011 ja okay, det lyder som en større process desværre , jeg står nemlig i den situation at jeg har købt min bil hos en auto-forhandler i espegærde som en skoda 1.4 101 hk men da jeg så finder ud af det er en 68 hk bliver jeg så lidt mobset og nemlig fordi jeg har hørt dårligt om 68 hk. så står og skal bytte tilbage med en klage osv fra forbrugerklage nævnet osv alt det pis.. men jeg må vel bare være iskold når jeg går ned til forhandleren for at han kan lave det ? bilen er nemlig købt for under 6 måneder siden (mere præcis er omkring 3 måneder siden) så den står vel på hans regning selvom der nok skal ske tilbage bytte på et tidspunkt ?

• #8   22. apr 2011 Han skal da tage bilen tilbage?

Men hvordan kunne du dog tage fejl af den gamle stødstangsmotor og en 101hk 16V Polo motor?

• #9   22. apr 2011 Men ja vil da mene at han skal udbedre fejlene, for der vil komme flere af slagsen.

• #10   22. apr 2011 hehe ja den hører jeg meget hehe, men spørger mig selv det samme spørgsmål, men tror jeg var blændet af at det var min første egen bil.. og at det der stod i papirende var det den var .. men altså vi havde mistanke fra starten af .. pga. tandrem eller ingen tandrem på. min derude har jo nemlig kæde , hvor den lækre 101 motor har tandrem.. men vi har så sagt han kunne finde en 206 s16 til samme pris af skodaen også kunne jeg bytte lige over meen.. han har så formået at fortælle mig at han ikke kan finde en men jeg har i hvert fald fundet 2 i samme prisklasse så nu er der brev ude (klage) og jeg har kontaktet forbrugereklagenævnet for hjælp. så håber jeg kan få mine penge tilbage istedet da jeg ikke ønsker sådan en fusker til at kigge på mine biler mere hehe, det er vel ret så forståeligt ikke? hehe

• #11   23. apr 2011 han lyder da som en god gang fusker ham der. men ja han skal da bare ta svinet tilbage med fejl og alt. se på den lyse side det med at den ikke tæller dine km. for han han trække 1,50kr tilbage af hver kørt km i bilen jo. hvad er da det for en forhandler da. bare såen så man hved hvor man ikke skal købe sin bil næste gang

• #12   23. apr 2011 Jeg vil råde jer til ikke at Købe hos:

Nordens Biler - Ny Strandvej 34 - 3060 Espergærde - Tlf.: 60 66 97 68 - salg@nordensbiler.dk
    http://www.nordensbiler.dk/

FRARÅDES! .

Kommentér på:
Skoda Fabia 1.4 MPi 68hk PROBLEM

Annonce