{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.646 visninger | Oprettet:

Martin J
Martin J
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13

Vectra B køler {{forumTopicSubject}}

Hej BG, har en Vectra B 1.8 16v fra 97'. Der har været fra starten problemer med køleren da den spytter rustvand ud af toppen af køleren, og der var samtidig bobler i kølebeholderen. Igår aftes blev den dog meget varm, så jeg holdte ind til siden og åbnede køleren for at køle den af. Da jeg så endeligt kom hjem begyndte der at komme røg op af køleren og der er åbenbart kommet et revne i toppen af den. Nogen der ved hvad der kan være galt?

Mvh.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vectra B køler
  • #1   30. apr 2011 det lyder som en gammel køle, ny på så er du køren igen

det med den bliver meget varm, kan skyldes at den revne som er i køleren, for der skal vand trykket skal være højt, så hvis der er en lille revne i køleren så mister den trykket og så vil den meget varm.

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
    #2   30. apr 2011 Men da temperaturen steg til 100+ grader gik blæseren ikke igang? Og så også det med bobler i beholderen? Kan det ikke være temperaturmåleren eller noget andet?

• #3   30. apr 2011 Hvis blæseren ikke starter er det som regel thermokontakten eller blæseren den er gal med.. Men hvis køleren er revnet pga for højt tryk i kølersystemet, så ville jeg nok starte med at undersøge om toppakningen på motoren er gået, for det kunne godt lyde lidt sådan, på din beskrivelse af problemet..

• #4   30. apr 2011 Og det med bobler i beholderen kunne også godt tyde på en defekt toppakning.. :S

• #5   30. apr 2011 måske. men det er meget vigtig at vand systemet er TÆT for ellers starter blæseren heller ikke, hvis trykket er væk.

• #6   30. apr 2011 Det passer så ikke helt Dannie O. Da min kølerslange sprang (=ingen tryk) der startede blæseren fint da den nåede op på de 100grader..

• #7   1. maj 2011 hmm. hvordan kan den det når føleren sidder i køleren ???

ingen tryk og ingen vand. ??

• #8   1. maj 2011 Føleren kører ikke på tryk, kun på temperatur, og der vil altid være en smule vand eller damp i systemet.. så temperaturen stiger helt vildt, (110grader++) og derfor starter blæseren, (hvis kontakten er i orden)

• #9   1. maj 2011 jeg ved sku godt føleren ikke køre på tryk. nu er det bare lige sådan at føleren sidder i modsat side end hvor vandet kommer ind i køleren og hvis du så har en køler slange der er sprunget. ja så tror jeg ikke på der har noget vand tilbage eller damp, for det forsvinger MEGET hurtig

det vil jeg æde min stråhat på

Svar mig lige på hvorfor man skal huske at lufte køle systemet ud, og vente til blæseren køre ???, for når den køre er der gjort rigtig, men hvis den kan køre på damp som du siger er det da et problem, ???

men det var ellers en god historie

Kommentér på:
Vectra B køler

Annonce