{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
666 visninger | Oprettet:

John L
John L
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22

Vectra B køler ikke {{forumTopicSubject}}

Efter dens varmeelement blev utæt, så der kom kølervæske i kabinen, har min Vectra B fra '96 ikke kunnet køle ordentligt. Den bliver hurtigt over 100 grader varm. Det ser ud til, at kølevæsken ikke kan passere gennem køleren, da slangen fra motorblokken til køleren bliver meget varm/hård, mens den anden kølerslange ikke er særlig varm eller hård, faktisk næsten kold.

Termostaten er tjekket, den var fin. Den blev taget ud med samme resultat.. hvad kan det være?

Tjekke køleren om der er passage? Kan jeg tjekke om vandpumpen fungerer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vectra B køler ikke
  • #1   27. jan 2012 har du prøvet at løfte bilen foran, det kan godt have svært ved at komme ind i varmelegemet hvis den står på jorden, prøv at lufte den ud, samtidig med at du ha bilens front hævet en halv meter op.

• #2   27. jan 2012 Har du fået skiftet det varmeelement ?
    Bilen skal luftes ordenlig ud.
    Er dette forsøgt uden helt så er toppakningen temlig sikkert gået.
    Lav en tæthedsmåling af dit kølersystem inden du foresætter

• John L
    John L Tilmeldt:
    maj 2009

#3   27. jan 2012 Jeg vil prøve at lufte ud igen, hvor den står på skrå.. kan det være andet?

• #4   27. jan 2012 Det lyder som om at skovlhjulet på vandpumpen er defekt/faldet af, således cirkulere kølevæsken ikke i systemet

• John L
    John L Tilmeldt:
    maj 2009

#5   27. jan 2012 Hvordan kan jeg tjekke din påstand, Kasper? Hvor hårdt tryk skal der være på slangen? Jeg tog nemlig slangen af køleren i dag for at tjekke, om der var hårdt tryk på slangen. Der var IKKE særlig hårdt tryk, nærmere som om, man hældte mælk ud af en karton lidt hurtigt (hvis du kan forestille dig billedet og mængden af væske..). Giver det nogen indikation?

Kommentér på:
Vectra B køler ikke

Annonce