{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.378 visninger | Oprettet:

Tommy V
Tommy V
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

For varm motor ved bykørsel {{forumTopicSubject}}

Hej derude, håber virkelig i kan hjælpe mig, min Fiat Cinquecento bliver temmelig varm ved by kørsel.

Jeg her lige skiftet termostaten, så det kan ikke være den det er galt med.

Når jeg tænder bilen og lader den stå i tomgang så bliver motoren ca 100 grader, og først når den bliver de 100 tænder blæseren, og ved generelt bykørsel, eller meget langsom trafik når motoren også de 100grader.

hvad kan der dog være galt? temperatur føleren er helt ny, kan de rent faktisk bare være den der ikke viser korrekt?

ved motorvejs kørsel bliver bilen kun ca 85-90 grader

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For varm motor ved bykørsel
  • #1   15. maj 2011 Driftstemperaturen er normalt 88-90 grader, og det er ikke unormalt at blæseren først starter ved 95+

• #2   15. maj 2011 Min seicento gør det samme, har bare smidt en kontakt på blæseren, så kan jeg slå den til i bykørsel hvis jeg synes den er for slem.. smiley

• Tommy V
    Tommy V Tilmeldt:
    maj 2011

#3   15. maj 2011 ved nærmere eftersyn tænder blæseren ved 95 grader, og motoren kan godt snige sig op på de 105 grader når jeg holder i kø på motorvejen FX.

har også langt mærke til at blæseren suger luft igennem køleren, i stedet for at blæse på den, er det normalt?

• Tommy V
    Tommy V Tilmeldt:
    maj 2011

#4   15. maj 2011 okey takker for hjælpen, jeg er ikke så bil vandt, men er nu stærkere ud i det elektriske, så at smide en kontakt på blæseren skulle jeg nok kunne ordne temmelig hurtigt. =)

• #5   15. maj 2011 Det er helt normalt at blæseren suger luft, hvis den altså sidder indvendigt på køleren !

Personligt plejer jeg bare at tænde for varmen i kabinen og åbne et vindue.. Så bruger jeg det ekstra varme..

ENTEN DET ellers har du fået en termostat med forkerte grader ? ? Så den du burde have haft måske åbnede ved 88 ?

• #6   15. maj 2011 Evt din temperaturføler der styrer blæseren er lidt træt, men jeg tror ikke personligt det gør så meget igen..

• #7   15. maj 2011 Er det generalt på ældre Fiater? Min kæreste havde en Punto 1.2 fra 1994 engang, og der skulle ingenting til før blæseren startede i sommerperioden.

Kommentér på:
For varm motor ved bykørsel

Annonce