Ang. garanti på monteret dele ved auto partner? {{forumTopicSubject}}
Hej har lige købt mig en brugt bil af en privat og den havde for 1000 km siden fået lavet stort service ved en Auto partner med ny turbo tandrem ovs. jeg kører så den anden dag og lige pludselig går den i stå og kan ik starte.. for den transporteret med falck til autoriseret værksted og dommen er så der at den nye tandrem der er monteret ik er spændt og er løs så den er sprunget en tand og kan så ik starte de har kontaktet mig med dette og ikke brugt tid på at skille motor mere ad for at se hvor meget der er gået i stykker da det bare koster mig penge
min bil er en seat altea 2.0 140 hk
jeg har købt bilen privat og han har fået det lavet ved denne autopartner (som også er hans kammerat) det er skrevet i servicebogen at det er lavet og der er stempel i den også
så kommer mit spørgsmål om jeg har kræv på de skal betale for det da den jo ik engang har kørt 2000 km med det og de har jo stemplet i bogen med deres stempel selvom hans ven har betalt uden regning
på forhånd mange tak
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 6 Emner: 44 Svar: 528
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 68 Svar: 1.080
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 241
mar 2006
mit værksted er heller ik gået i gang med noget bare konstateret hvad der er sket, mit spørgsmål går om autopartner skal dække skaden og lave det
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 241
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 31 Svar: 880
mar 2006
ja skal snakke med ham igen i aften og hvis han ik er med på de laver den på garanti så det fdm i morgen og de samarbejder med dem så de synes de nok ik er så smart heller
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
mar 2006
at en forige ejer har betalt "uden regning" har intet at sige for mit vedkommende da jeg har stempel med deres firma navn dato km og hvad der lavet , har undersøgt det ren juruisk er de kan ik komme uden om
men mit spørgsmål var på om hvordan jeg var stillet og har jeg fundet ud af til trods der er mange gætterier her uden de egentlig ved reglerne
men værkstedet er super flinke og har allerede skiftet det som var def.
aug 2008
Du har bare været heldig....
For det er da super at du for 2 dage siden sidst på efter middagen skriver at du har fået et andet værksted til at se på ding, bil,, og så at du allerede døgnet efter har fået lavet din bil, når du nu skrev det sidste i formiddage, så må det hele jo være sket igår, sååeee det er sku da fantastisk service her i ferietiden at du om morgenen kan aflevere en defekt bil uden forvarsel og så få den samme dag....
Skriv gerne hvilket firma der er så hurtige at rette op på sort arbejde selv samme dag du knotakter dem,, det er sgu service der vil noget,, for det er jo altid de dårlige historier der kommer frem herinde...
maj 2004
Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 766
aug 2008
Ved stort service, osv. skal der jo skrives at der er skiftet tandrem og ikke tjekket tandrem.. eller hornår der sidst er skiftet tandrem...
Man får ikke meget uden kvitteringer i dag... derfor har han været heldig... at der ikke har været en taxator på fra firmaet der leverer tandremmen har jo også en reklamation osv. og jeg undre mig bare at alt dette kan iværksættes selv samme dag og bilen kunne jo først afleveres eller værkstedet der har skiftet tandremmen når de først blev kontaktet igår morges, og allerede i formiddags er bilen klar.... ( der å sku ligge noget andet bag, ) men det hører vi jo nok ikke om.... ;-/
mar 2006
Må hellere skære det helt ud i pap for dig så du kan forstå det og indse at det du troede ik var rigtigt og så der ik mere i det vi kan alle blive klogere og det er da kun godt
og til dit indlæg nej jeg har ik bare været heldig eller jo fordi de har brugt deres firma stempel med navn adresse ovs jeg skal ik bruge en kvit i dette tilfælde så du kan ik sammenligne disse eks. sådan
for jeg har jo en dukomentation i min bog som siger noget andet og derved deres problem de ik kan finde regningen i deres system.
og hvis du ik tror på det så kontakt en advodakt og få hele remsen at vide ang. det gruden til jeg ved det er min onkel er advokat og han har undersøgt det så med mindre du har en jura uddanelse og mere erfaring så tror jeg på ham da han har været det i mange år
nu for du lige hele forløbet da du ellers vil gætte videre selv
søndag aften kommer jeg kørende i min bil ud til en veninide og i det jeg drejer dør bilen og kan ik starte igen, jeg ringer til en ven og spørger om han ved noget om hvad der kan være galt og hans gæt var måske en dysepumpe da de godt kunne finde på at gå på dem, men kan som sagt ikke starte så ringer til falck og for den kørt til mit autorisseret værksted som jeg plejer at bruge
de kigger så på den om tirsdagen og kan med det samme se den er gal med tandremmen og kigger i service bog og ser den lige er blevet laver hos givne firma med stempel og alt og de siger det er en garanti sag og vi blir eninge om de ik gør mere og jeg skal kontakte det andet firma, jeg ringer så til personen jeg har købt bilen af for at forklare hvad der er sket og han fortæller så at den er lavet uden regning men jeg skal få sendt den op til firmaet og så kigger de på den, ringer så til falck igen og for om aften transporteret den op til firmaet og næste morgen kigger de på den med det samme og konstatere så strammer hjulet er dekeft selvom det er nyt og så har de garanti på fra deres forhandler og gir den med det samme så et helt nyt tandrems skift ..... end of story kan kun sige flinke mennesker og kanon service mit spørgsmål gik kun ud på hvordan jeg var stillet i givne situation og fik nogle forskellige svar nogle rigtige andre ik , og der tog du fejl og sådan er det jo bare ik så meget mere i det.
selfølgelig skriver jeg ik deres firmas navn herinde eller andre steder, det er fuldstændigt urelevant og uprofessionelt, hverken påden ene eller anden måde stiller aldrig et firma i dårligt lys men undersøger sagen og har dialog med firmaet
ferietid eller ej så kan man jo bare sige de er flinke og tar det seriøs , og så jeg kan komme ud og kører igen
WSU .
ja det har jeg også og der var heller ik noget da den sku skiftes
aug 2008
Hvis firmaet der har leveret strammerhjulet skal dække det så sender de en konsulent ud for at se på fejlen.. det er normal procedure, for af oplevet det mere end en gang, så dem der har leveret hjulet har nok ikke afgjort sagen endnu....
Der er nærmere et forsikringsspørgsmål fra værkstedet siden, da mange størrer værksteder har en forsikring mod "dumme" fejl osv.... MEN forsikringen vil sikkert gerne se en kvittering ligeledes firmaet der leverer hjulet osv...
De ting har intet med din onkel der advokat at gøre...
Og at du ikke vil oplyse det dejlige fiamaes navn da du mener det er fuldstændigt urelevant og uprofessionelt,
Jaee det er sort arbejde "vist" også.. eller hvad.....
Men igen det er flot på under et døgn.... (hvorfor mon) ???
Men gætterier er da nødvendige med ufuldstændige historier.... de værksteder jeg har mødt er nemlig total modsatte, da de kræver beviser og undersøgelser,, så måske ham der har fået det lavet "sort" har fået dem i en klemme, for hvor er det lige at det er et krav at et strammerhjul SKAL skiftes ved tandremsskift... ( er der en advokat lov jeg ikke kendet til som din onkel måske gør) og hvor er dokumentationen i at et stempel at hjulet er blevet skiftet osv.....
Du har været heldig,,, end of story herfra.... ;-))
nov 2005
Følger: 25 Følgere: 17 Biler: 12 Emner: 24 Svar: 394
mar 2006
de har også haft skiftet strammer hjulet samt turbo og en masse andre ting , har aldrig nævnt det skal skiftes sammen med ,så noget vrøvl du skriver
nej det er værkstedet selv jeg har snakket med som har sagt det er fra deres forhandler af de dækker et nyt strammer hjul og så må jeg jo tro på hvad de siger, og de gir mig et nyt
du prøver godt nok at få ord ud af munden på mig som jeg ik har sagt
du siger:
"Og at du ikke vil oplyse det dejlige fiamaes navn da du mener det er fuldstændigt urelevant og uprofessionelt,
Jaee det er sort arbejde "vist" også.. eller hvad"
ja jeg vil ik oplyse deres firma og det da jeg synes det er helt forkert
ja det er sort arbejde også , MEN LÆS NU GODT HVAD JEG SKRIVER SÅ DU KAN FORSTÅ DET , DET ER IKKE OG UNDERSTREGER IKKE MIG DER HAR FÅET DET LAVET!!! OG FORDI ANDRE FOR DET LAVET BETYDER IK JEG GØR..
jeg forebeholder mig bare proffesionelt og ik kommer ud med deres navn og det
Ja okay kan jo godt se at det aldrig må gå under et døgn fra de har bilen til den er færdig det jo klart !!! haha kan sku kun grine lidt nu om de bare vil ha det ud af verden er jo underordnet mit spørgsmål var om jeg havde noget ret på min side og ik alt det andet du prøver at få mig til at sige og hvorfor dit og dat har undersøgt det ved advokat og har så retten på min side i givne situation
hvad de gør med deres resevedel og garanti er mig fuldstændig underordnet og har intet med mig at gøre igen var ik spørgsmålet vel
men har nu læst en del af dine indlæg og det egentligt utroligt at du bare ved alt siger ik du ik er klog eller andet , men du må være ret dygtigt hvertfald og må nok hellere ringe og sige til min onkel at han tar fejl som advokat fordi dan på bilgalleri kender loven lige på det punkt og situation
Så NEJ dan jeg har ik været heldig de har dummet sig og jeg har ret til garanti på delene
mar 2006
det var delen der var fejl på sagde de , de havde ik oplevet det før men var den sagde de og må gå ud fra hvad de siger kan ik gøre andet
mar 2006
og dine gætterier med ufuldstændige historier er unødvendige
igen mit spørgsmål var jo hvordan jeg var stillet med hensyn til loven og ik hvad de gør med deres dele ovs , Jeg skal bare ha det lavet igen, færdig arbejde og ligeglad med om deres garanti dækker eller de drikker 3 milkshakes,hækler en kajak eller ridder på en geopart
loven er de skal lave den
aug 2008
Du har fået lavet din bil, men lad selv være med at være proffessor i noget du ikke ved så meget om....
OG NEJ DER ER IKKE NOEN LOV OM AT DER SKAL SKIFTES SZTRAMMERHJUL...
HVIS der så VIS og lovparagraffen....
Gå til din okkel.... jeg vil da ikke diskutere noget o svies til og kaldes en klaphat...
Ejjj hvor er du PROFFESIONEL..... ring til billedbladet.....
mar 2006
er ik proffesor og har aldrig påstået det derfor jeg har søgt råd hos andre og dit var så ik rigtigt til det hele tråden handlede om og jeg havde garanti på alle de ting de havde lavet da det var med stempel og alt i servicebogen og det havde jeg, de kan ik komme uden,
så du har jo taget fejl i det du skriver at jeg intet garanti har jo,
Nej der er ik nogen lov om der skal skiftes strammerhjul og det har jeg heller aldrig nogen sinde nævn jo !! så hvorfor kører du hele tiden i det?
der blev skiftet så mange ting på bilen inkl det store service og det står alt sammen i bogen.
,samt de havde skiftet strammerhjul da de lavede tandrem,
og igen mit eneste spørgsmål var om der så var garanti på da de nu havde stemplet bogen og det er da (og kan faktisk kræve min handel tilbage da jeg har handlet i god tro men er blevet snydt i bund og grund ik at jeg vil men det kan jeg kræve)
så jo der er garanti på
vil til hver en tid få medhold i sagen hvis der blev en
kan du ik se det ?
Ang. garanti på monteret dele ved auto partner?