{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

Claus h
Claus h
Følger: 1 Emner: 28 Svar: 73

pokkers til polo coupe 1,3 91´ {{forumTopicSubject}}

hej

har skiftet strømfordeler, efter at have konstateret at hall senderen var færdig( isolering brændt af på ledninger)
og efter råd fra dem herinde der ved mere end mig...

fandt en god brugt strømfordeler, med meget lidt slup i akslen, tænderne var fine, ikke slidte ujævnt, revner eller noget..

så ville jeg lave en grov indstilling af timingen, og havde mærkerne fra den gamle strømfordeler at gå efter samt på gehør efter at advancere og retardere den smiley

problemet er så at da jeg ville bringe nr 1 cylinder til top efter de to mærker på knastaksel remhjul og baggrunden af coveret, finder jeg ud af at det eneste mærke der er på krumtap akslens remhjul ikke liner op med det tilhørende mærke i baggrunden på bunden af coveret...

jeg ved med andre ord ikke hvilket referencepunkt jeg skal bruge til krumtapakslens remhjul, da det ikke matcher billedet af det i min haynes manual?

har også sat det efter at rotorarmen peger på nr 1 tændkabel, den kan godt holde sig i gang i tomgang men noget ustabilt, og så snart jeg giver gas dør den???

er der nogen der kan give mig nogen gode råd igen:-)

på forhånd tak

claus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pokkers til polo coupe 1,3 91´
  • #1   16. aug 2011 Hvorfor har du bøvlet med at flytte hall-giveren over??

En god strømfordelere koster jo intet smiley

Stregen på remskiven skal passe mellem de 2 "streger" som stikker ud fra motorblokken.

• Claus h
    Claus h Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 28 Svar: 73
    #2   16. aug 2011 hej der
    jeg har ikke flyttet hallgiveren over, men købt en god brugt og komplet strømfordeler smiley

det er også lige akkurat de to streger i blokken jeg har sat mærket efter, og stadig så dør den når den får omdrejninger????

mvh

Kommentér på:
pokkers til polo coupe 1,3 91´

Annonce