{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.751 visninger | Oprettet:

Slukke motoren på "Drive" Automatik {{forumTopicSubject}}

Jeg diskuterer lige med Damen om der er forskel at slukke motoren når automatik transmission står i drive eller i park (P).

Gør det en forskel? Ved godt man kan slukke den i Neutral, og tænker selv at det ikke gør en forskel, men jeg fik revet hovedet af i går da jeg slukkede motoren da den stod på drive og satte den i P bagefter (med slukket motor).

Nogen der ved om det gør en forskel?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slukke motoren på "Drive" Automatik
  • #1   18. aug 2011 Du plejer ikke kunne hive nøglen ud, hvis den står slukket i DRIVE.
    Kunne jeg ikke på min Touran. Desuden kunne den heller ikke startes. Kun i P (PARKING) eller N (NEUTRAL).

• #2   18. aug 2011 Præcis, men jeg kan slukke motoren og så putte den i park og tage nøglen...

Men ved ikke om man kan ødelægge noget på den måde jeg gør det?

Det er en c63 amg så det er derfor hun er lidt sart.... og kan jeg også forstå men tror ikke selv det gør en forskel...

og hun er igang med at rive hovedet af mig igen her til morgen så skal bruge nogen gode argumenter ;-O

• #3   18. aug 2011 Jeg ved ikke hvad forskellen er, har aldrig fået det at vide, men jeg har altid fået at vide at den enten SKAL stå i N eller P, før du slukker, og alt andet ikke er godt..
    Mvh Danny

• #4   18. aug 2011 Konen har ret ;o)

• #5   18. aug 2011 Det betyder absolut intet. Det er dog mest normalt at sætte den i N eller P inden man slukker da man så hiver nøglen ud med det samme.

Men mekanisk betyder det intet.

• #6   18. aug 2011 MB

tak :)) så må vi se om resten af de 2 uger kan blive godt igen :-S

god sommer til jer i DK

• #7   18. aug 2011 Sæt den dog i P. Så er den både låst så du kan få nøglen ud, og klar til at starte igen næste gang. Jeg ville heller ikke bryde mig om din metode. Der sker ingenting ved det, men det virker bare så sludret. Sammenligneligt med folk der ikke lader viskerne komme på plads inden de slukker. Jeg hader det! Især hvis bilen står til næste dag, og de så kører "tørre" på plads når man drejer nøglen. Kæmpe irritationsmoment.

• #8   18. aug 2011 OO==[][]==OO 4ever ! har det samme med viskerne det er et stort irritationsmoment for mig når nogle gør det på den måde

• #9   18. aug 2011 Umiddelbart kan man sammenligne det med at slukke bilen i gear og lade den stå og slukke bilen i frigear. Men personligt sætter jeg den op i P og så slukker.

• #10   18. aug 2011 Jeg sætter dem også i P eller N når jeg slukker.

• #11   19. aug 2011 gør jeg normalt også. Men jeg har selv manual transmission så når man kommer over i automatic skal hjernen lige med. Og al den traffik der er herovre gør at man bliver lidt stresset og man efter 5-600 km kørsel bare vil ud af bilen ;-O og så smutter den nogen gange smiley

• #12   19. aug 2011 Det er fuldstændig lige meget. Det vigtigste er bare at du ikke sætter den i P når bilen ruller. Så kan det gå galt..

Den går nemlig ind og låser gearkassen når den står i P. Så derfor er det godt at huske parkeringsbremsen når man holder på færge eller på en lille bakke. Den lille split der låser er nemlig ikke alt for stærk til at kunne tåle ryk i længden.

Kommentér på:
Slukke motoren på "Drive" Automatik

Annonce