bedste måde at lave rust på? og efterbehandling? {{forumTopicSubject}}
hej skal til at lave noget rust på en bil og er lidt i tvivl om hvad den enlig bedste måde at lave rust på er også med hensyn til at beskytte det i ikke at ruste videre fra det man lige har lavet.
normalt når jeg har lavet rust og jeg skære det rustne emne ud og erstattet det med et nyt stykke lavet efter forskrifterne, og så derefter plejer jeg at give det engang normal rødbrund rustgrunder og så male det over bagefter med noget karoserri beskyttelse eller med noget gummi agtigt maling som også er til rust.
er det en god måde at efterbahandle sit rust arbejde på?
og så jeg lidt i tvivl om hvad der enlig er bedst når det er på selve den ydre karosse, er det så bedst at give det noget rustgrunder først og så spartle bag efter eller omvendt, og hvad er bedst at bruge glasfiber eller polyester spartel?
kom gerne med jeres erfaringer for det.
på forhånd tak
apr 2006
Følger: 263 Følgere: 335 Biler: 2 Emner: 52 Svar: 2.053
nej pis til side
sørg for at gi det grunder når du er færdig og svej det tæt så der ikke er hul mellem svejsninger og gi pava eller andet på bagsiden
og sørg for at få det malet rigtig inden længe
skal du spartle så gør det på metal direkte
mar 2004
Følger: 82 Følgere: 78 Biler: 8 Emner: 116 Svar: 1.330
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 89
jan 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 83
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 90
jan 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 83
du kan også gøre det på den dyre måde, købe en sprøjtsealer pistol...
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 90
havde selv regnet med at bruge 3 mm til vangerne og de steder men tykkelse ville være optimalt til paneler og lign.?
jan 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 83
jeg bruger alt efter hvordan vangen skal laves et lag 1.2mm og så et lag 0.9 til sidst....
men det er bare min måde
sep 2009
Følger: 27 Følgere: 57 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 936
Nu har jeg selv kun lavet rust der kunne nøjes med at blive sandblæst.
efterfølgende har jeg gjort det godt rent med noget bmw bremserens, givet det noget epoxy grunder og en god gang rustbeskyttelse.
Skulle det ruste sted lakeres, blev der selvfølgelig spartlet, på ren metal inden grunderen.
Er det ikke også korrekt nok?
bedste måde at lave rust på? og efterbehandling?