{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.519 visninger | Oprettet:

michael r
michael r
Tilmeldt:
15. dec 2005
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7

peugeot 406. problemer {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg har lige et problem med min peugeot 406 2,0 årgang 2003.

Den skriver flg. i displayet. anti pollution fault.

Fik så en fejl udlæsning på lortet( er mega træt af det) hvor jeg fik at vide min katalysator var defekt.

Den er blevet skiftet sammen med komplet udstødning hele vejen igennem.

Derefter begyndte den at gå mærkeligt tomgang, hoppede i motoren, kunne ikke trække ordentligt og startede op på kun 3 cylindre.Dette hjalp så ved at slukke bilen og tænde den igen.Motorlampen lyste stadig men problemmet med ovenstående hjalp.Selvfølgelig løste det ikek problemmet. Dette gjorden den i perioder hvorefter det kunne holde op i periode.

Endnu en fejl udlæsning som fortalte at indsprøjtnings dysse fire var defekt.

Skiftede den men nu er den sku da først gået i lort ( Beklager mit sprog men er stadig træt af at lave noget og bruge penge på den uden at komme videre) og er begyndt at skrive catalytic converter fault istedet for anti pollution fault i displayet.

Ville blive meget glad for hvis nogen har et forslag til hvad det kan være evt. har prøvet noget det selv.

for en god ordens skyld så har jeg ikek råd til en Audi a5 eller smide bilen i havnen,så det behøves ikke forslået...

Evt. kunne det være fedt hvis der er en mekanikker eller en bil kyndig der gider hjælpe med at udbedre dette. Imod betaling selvfølgelig. Er fra Vejle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  peugeot 406. problemer
  • #1   18. sep 2011 evt, defeke lamdasonde efter kat

  • michael r
    michael r Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #2   18. sep 2011 Hej Hustler. lamdasonde er blevet efterset uden noget og katalysatoren er som sagt helt ny. Kun 2 måneder gammel samt med resten af udstødningen.Tro du virkelig det kan være kat eller lamdasonde alligevel?

  • [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

    Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 112
    #3   18. sep 2011 Antipolution fejlen kommer hvis lambdasonden (en eller begge to) eller partikelfilter (hvis det er HDI) er defekt.
    Catalytic converter fault kommer hvis det er katalysatoren der driller.


  • [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

    Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 112
    #4   18. sep 2011 Men jeg ville også starte med at skifte lambdasonden efter katalysatoren i første omgang.
    Er dine fejl blevet slettet efter udskiftningen af de dele?


  • #5   1. okt 2011 hvis du har en defekt tændspole kan den godt futte din katalysator af da motoren så ikke tænder rigtigt.

  • #6   26. maj 2016 hey fandt du ud af hvad det var der var gået i stykker med den for jeg har selv sammen problem med min bil nu og det er os en peugeot 406


  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #7   8. dec 2016 Hej Michael. Jeg har samme problem med min 307. smiley Så ville høre om du fandt ud a hvad der var galt med din bil.???
    Mvh Kasper


  • Bent Ole D
    Bent Ole D Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   24. jul 2017 ...har samme problem...skiftet alt..selv batteriet...smide bilen i haven, er måske ikke så dårligt, et råd....

Kommentér på:
peugeot 406. problemer

Annonce