Ustabil kabinevarme - opel astra F {{forumTopicSubject}}
Hola alle
jeg har fået et finurligt problem, jeg gerne vil have lidt feedback på...
Kabinevarmen i min astra har længe svunget en del... jeg vil herunder forsøge at beskrive problemet...
Temperatur-vælgeren - den man drejer på i kabinen for at bestemme hvor varmt det skal være - står på MAX... blæsterhastigheden står på 2, men problemet er det samme uanset hvor meget blæs der er på... motoren er driftsvarm.
Den luft, der kommer ud kan være meget varm, for så at skifte til lunken, kold, og dernæst varm igen. Der er intet mønster i temperaturskiftet...
Varmevæksleren - den radiator der opvarmer motoren - er ikke utæt. Den lækker i hvert tilfælde ikke.
Jeg mistænkte i så vandpumpen for ikke at sørge for nok cirkulation, så den skiftede jeg i sidste uge. Problemet er dog stadig det samme.
Jeg har undersøgt de slanger, der går til varmevæksleren, den ene er varm ( nok indløbet ), den anden er også varm, men jo tættere man kommer på kabinen, jo koldere bliver den.
Jeg har derfor lagt to og to sammen, og kan regne ud, at vandtilførslen til varmevæksleren er ustabilt.
MEN - MEN - MEN - - - - - - - HVORFOR??
*** Sidder der en form for kontakt / relæ / hane et sted, der kan afbryde vandtilførslen?
*** Kan det være noget som stopper slangerne??? overvejer nemlig at pille begge slanger af og sætte en haveslange til den ene og "spule igennem" - men - er det en god ide?? Vil helst undgå at skulle afmontere varmevæksleren, da den baaaaaaaare sidder et træls sted...
*** noget jeg har overset??
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 257
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Tap vandet af, hæld nyt på og få det hele luftet ud
maj 2005
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.852
maj 2005
Er der en anden ginial måde at udlufte den på?
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.852
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.131
for på de gamle kadett´E´er jeg har haft, er der knækket en klips, som holder den kabel på plads,
så nå man juster, så sker der intet, men nogen gange kunne en strips klar problemet.
og for og evt se, skal du kigge neden unde instrument bordet, i føre siden
ind mod varme apparatet, der sidder den arm, der styre varmen,
så kan man dreje/skubbe på knappen og samtidigt se, om armen flytter sig.
ellers kan det være fordi der mangel vand, eller er luft i systemet
maj 2005
Tror jeg vil forbi biltema og se om ikke de har sådan en vaccumpumpe... ellers må jeg jo forsøge mig med noget fik-um-dik, hehe
Jeg takker for hjælpen :))
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.131
prøv og kigge nederste på den side jeg har linket til,
der stå en god opskrift på, hvordan man kan renser sit køler system.
jeg gjorde det på min astro van, og man kunne tydeligt se, alt det skidt det var i det
http://www.smallblock.dk/modules/newbb_plus/viewtopic.php?forum=2&topic_id=11212&sortname=&sortorder=&sortdays=&viewmode=flat&order=1&start=28
Ustabil kabinevarme - opel astra F