{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.965 visninger | Oprettet:

Ustabil kabinevarme - opel astra F {{forumTopicSubject}}

Hola alle

jeg har fået et finurligt problem, jeg gerne vil have lidt feedback på...

Kabinevarmen i min astra har længe svunget en del... jeg vil herunder forsøge at beskrive problemet...

Temperatur-vælgeren - den man drejer på i kabinen for at bestemme hvor varmt det skal være - står på MAX... blæsterhastigheden står på 2, men problemet er det samme uanset hvor meget blæs der er på... motoren er driftsvarm.

Den luft, der kommer ud kan være meget varm, for så at skifte til lunken, kold, og dernæst varm igen. Der er intet mønster i temperaturskiftet...

Varmevæksleren - den radiator der opvarmer motoren - er ikke utæt. Den lækker i hvert tilfælde ikke.

Jeg mistænkte i så vandpumpen for ikke at sørge for nok cirkulation, så den skiftede jeg i sidste uge. Problemet er dog stadig det samme.

Jeg har undersøgt de slanger, der går til varmevæksleren, den ene er varm ( nok indløbet ), den anden er også varm, men jo tættere man kommer på kabinen, jo koldere bliver den.

Jeg har derfor lagt to og to sammen, og kan regne ud, at vandtilførslen til varmevæksleren er ustabilt.

MEN - MEN - MEN - - - - - - - HVORFOR??

*** Sidder der en form for kontakt / relæ / hane et sted, der kan afbryde vandtilførslen?

*** Kan det være noget som stopper slangerne??? overvejer nemlig at pille begge slanger af og sætte en haveslange til den ene og "spule igennem" - men - er det en god ide?? Vil helst undgå at skulle afmontere varmevæksleren, da den baaaaaaaare sidder et træls sted...

*** noget jeg har overset??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ustabil kabinevarme - opel astra F
Kommentér på:
Ustabil kabinevarme - opel astra F

Annonce