{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Peugeot 205 {{forumTopicSubject}}

Hej Alle..

Jeg går for tiden og roder med en Peugeot 205 1.1 Junior fra 1991..Der desværre ikke er nogen Instruktionsbog til (Impoteret fra Tyskland )
Den har fået en ide med, at der periodisk lyser en rød lampe under benzin måleren. ( Ligner nærmest en overophedet KAT. eller noget i den stil ) Skidtet begynder at hoste og pruste og sætte ud, når den tænder..
Er der nogen der ved, hva den advarsels lampe indikere ?? ( Ikke noget godt er jeg klar over, i og med den er rød )
Og hvad er eventuelt kan være årsagen til, lampen tænder ???

Har selv en ide om, det kunne være noget Lambda eller noget i den henretning..

Hilsen Onkel Mikael

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 205
  • #1   3. dec 2011 Har ikke lige set det under benzinmåleren...
    Men i venstre øverste hjørne af benzinmåleren gjorde min gamle 205'er fra 91..
    det er katalysator-lampen..
    Dog blev min ved med at lyse i 2 sek når jeg havde tændt bilen, da jeg fik skiftet katalysatoren.. Men oplevede ikke der var noget galt..

ved dog ikke om det er den??

• #3   4. dec 2011 Hej Flemming.
    Næh den bruger ikke olie, mere end man kan forvente af en bil med den alder, og 230000 km på bagen. ca ½ liter mellem hver skift.
    Men den æder lidt vand, men kun i perioder..

Men der er ingen tvivl om, der er noget der bliver varmt. for det kan man lugte..
    Men hælder lidt til den teori, det er når den har ædt for meget vand. Så kommer der luft i kølersystemet. har nemlig måtte lufte den ud et par gange. og så holdt den op med at lyse.

Skal lige huske at sige, det er konen der køre i den. også derfor, den somme tider når at æde for meget vand. ikke altid jeg lige husker at få tjekket vand på den.
    Men hvor det forsvinder hen, er mig noget af en gåde, for det er ikke at spore i olien, eller i ventildækslet.

Hilsen Mikael

Kommentér på:
Peugeot 205

Annonce