Peugeot 205 {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Peugeot 205, som er dumpet til syn pga. en for høj CO værdi på 5,2%.
Vognen er fra 1989 og har monteret en lambdasonde. Jeg ved ikke om bilen bør have monteret en katalysator.
Der ligger en 1.4 monopoint motor i og den kan ikke holde i tomgang eller køre ordentligt. Bilen sætter ud og der er meget sort røg fra udstødningen når den er ved at gå ud.
Jeg har undersøgt tændingssystemet og udskiftet tændrør, rotor, fordeler dæksel og forsøgt med en anden tændspole samt sluttrin. Monopoint enheden er udskiftet med en brugt enhed. En kompressionstest er også udført. Der er 11 bar på cyl. 1, 3 og 4, medens der er 9,5 bar på cylinder 2. Jeg vurderer det til at være godt nok, selvom der er lidt forskel på cylinder 2.
Tændrørene bliver sorte meget hurtigt, som jeg tolker som en for fed blanding (Og den høje CO).
Har I en god idé til, hvor jeg evt. skal fejlsøge? Er der en som kan skaffe et skema over stikbenene til motorstyringen og hvilke værdier der skal være fra Tolerance Data?
På forhånd tak
Vh. Dennis.
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Du skal have fundet ud af hvorfor den feder den op. Det kan evt være pga defekt motor-temp-sensor, eller lambdasonde.
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 130
Peugeot 205