{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.525 visninger | Oprettet:

TDI problemer {{forumTopicSubject}}

Hej bg er der ikke nogle tdi "nørder" herinde jeg har lidt problemer med min audi a4 110 hk tdi med den mekaniske rotor pumpe problemet er med den er når man stater bilen med kold motor og giver sig til og køre så køre den fint i mellemgas området men hvis man så giver den bundgas så begynder motor og køre på 3 cylinder hvis ikke den går helt ud også er den meget svær og starte igen plus det lyder som om der ikke er kompression på den også ryger den helt vildt og når man så får den igang igen køre den som den skal og lyder pæn indtil man giver den fuld gas igen gør den den det samme igen og det er kun indtil den er varm så er der ingen problemer så køre den lige så fint og uden problemer.

jeg har selv en ide om det måske kan være pumpen der er slidt eller suger falsk luft et sted når det er koldt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TDI problemer
  • #1   29. dec 2011 slet ingen der ved noget?

  • #2   29. dec 2011 Hej Christian

    Vi havde en ude på hugget med samme problem , efter en turbo var løbet løbsk for kunden

    den lavet også det der halløj med ingen kompression , vi havde alt for hinanden 3 gange uden at finde fejlen
    samt 3 dieselpumper . jeg har en teori om problemet ligger i olietrykket /ventilløfterne , det var det eneste vi ikke skiftet
    inden der røg en anden motor

    toppen blev tjekket i hovede og røv trykprøvet og plansleben

    Mvh Casper


  • #3   29. dec 2011 falsk luft vil vise sig under eller lige efter opstarten
    når den først har kørt et par min så er alt luft væk

    hvis du tænker på Zetec motorere og den måde de opføre sig
    hvis de bliver slukket på helt kold motor så er de næsten umulig at starte igen og lyder som om de ikke har kompression




  • #4   29. dec 2011 casper: okay det lyder ikke godt jeg har godt nok pmpen liggende fra min fatters gamle motor af den skulle være blevet renoveret for ikke så mange km siden som jeg har overvejet og prøve ville være ked og og skulle skifte motor har næsten lige fået bilen he he

    men læste noget inde på autodata autofrontal med at pumperne godt kunne være slidt op eller blive utætte også kunne de osse lave den samme ballade men det kunne værelækkert hvis der var en der lige vidste hvad fejlen var


  • #5   29. dec 2011 en stukket plejstang måske ? det var galt med min far HDI med samme sympomer eller en ventil der ikke lukker ordenligt ?

  • #6   29. dec 2011 jeg syntes bare en bukket plejl stang så vil motoren halte når den køre i tomgang og det går den ikke den køre helt fint når den går som den skal og når den er varm køre den hekt som den skal og der er masser af træk i den en tanke var osse der eren der har haft fingerne i boksen på den også gevet den en chip også hvis den ikke er programeret ordenligt også om den evtbliverover fodret når den er kold for det føltes som om den her mere end 110 hk

  • #7   29. dec 2011 okay .. ville nok starte med at ringe til en diesel ekspert .. evt hos Ketner i holstebro

  • #8   29. dec 2011 det må være et viscositet problem af en eller anden slags når den kun døjer med det når den er kold og ikke varm

    hvad siger vagcom´en ?

    jeg kan ikke se hvordan pumpen kan få den til at miste kompressionen
    men prøv da at smide din fars gl pumpe på
    det tager da ikke mange min for dig



  • #9   29. dec 2011 det er osse det der er ingen fejl på dem og insprøjtnings timingen står som den skal osse men jeg må nok lige prøve og få gravet den pumpe frem også se hvad den gør

  • #10   29. dec 2011 http://peecee.dk/upload/view/343209/full her er timingen på pumpen

  • #11   29. dec 2011 ja det er svært at gøre det meget bedre .
    knald den pumpe på og tag den derfra ellers vender du bare tilbage


  • #12   29. dec 2011 casper: ja detbliver ikke meget bedre den lå i bunden før tandrems skift men jeg må prøve en anden pumpe som en start

  • #13   29. dec 2011 jeg syntes sku næsten altid de køre godt snart lige meget hvor de står de gode gl med rotorpumpe , de er ikke så sart som de nyere
    du skulle sku have taget en 2.5´er he he

    Det kan jeg jo sige har lige rundet 36000km i min siden jeg fik den uden problemer banke under bordet osv osv smiley


  • #14   29. dec 2011 nemlig de plejer og køre derud af... he he 2,5 har jeg ikke så godr erfaringer med den er god til og tømme penge pungen he he

    okay det var da utroligt det skulle helst forsætte sådan hehe


  • #15   29. dec 2011 nu har jeg regninger med på min for 257000kr de sidste 5 år tilbage
    den kørte for et firma i Kolding og de gik sjovt nok på røven

    tro da pokker, når har sådan en og den bare ryger til vw hvergang og kun OE stumper var godt nok
    Det er 3år siden den fik fabriks ny kpl motor inkl start & generator diesel udstyr. turbo. kølere- . rør/slanger
    tip tronic gearkasse
    samt komplet ny undervogn kpl med for & bagbro
    kpl nye læderindtræk
    Det var lige knap 160000kr for sådan en omgang


  • #16   29. dec 2011 hold da op passat'en jeg havde fik brugt motor med 140.000 km på bagen ny brugt gearkasse med 130.000 km på bagen der ud over fik motor self komplet tandrem, vandpumpe, gløderør, div filtre, olie, vand, div, følere, sprit ny diesel pumpe og starter også fik gearkasse selfosse olie og filter men det var da enomgang på lige knap 50.000 kr med de rabbatter jeg nu har fået samt der ikke er nogen time løn på heller så detgår stærkt...

    men du skulle da vidst ikke være bange for noget lige nu med din


  • #17   29. dec 2011 Det var den eneste grund til jeg turde købe den og der
    Dok på alt lige siden den var ny

    man ja det løber bare hurtig op i mange penge sådan noget
    men du skal sku nok blive glad for den A4 når du lige får styr på de løse ender


  • #18   29. dec 2011 casper: he he ja en hammer fed motor og de køre sq godt de er desværre bare så pisse dyre og skrue på når der er noget der går i stykker

    ja det håber jeg osse den har kørt nogen km men den køre sq godt men ja skallige have fikset fejlene så er der bil til mange år endnu men en bil der er 15 år gammel må der osse være lidt fejl på


Kommentér på:
TDI problemer

Annonce